طلای سیاه در آستانه 66 دلار

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۰۴

گروه انرژی| قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر از مدار خارج شدن یک پالایشگاه بزرگ در ساحل شرقی ایالات متحده امریکا، کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت این کشور و نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، نزدیک به یک‌ونیم درصد افزایش یافت.

بهای معاملات آتی شاخص جهانی نفت، برنت ۱.45 درصد یا 94 سنت افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۹9 سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا نیز ۱.9 درصد یا یک دلار و 10 سنت نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹3 سنت در هر بشکه رسید.

دو منبع آگاه اعلام کردند که انتظار می‌رود شرکت «فیلارلفیا انرژی سولوشنز» پس از آتش‌سوزی عظیم در پالایشگاه خود که خسارت‌های قابل توجهی به بار آورد، به دنبال تعطیلی آن در شهر باشد.

این واحد پالایشگاهی که در شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین بخش از ساحل شرقی ایالات متحده واقع شده است، به دنبال آتش‌سوزی اعلام کرد که برخی از عرضه‌های بنزین خود را به صورت فوق‌العاده انجام خواهد داد. همچنین روز چهارشنبه معاملات آتی بنزین امریکا رکورد بالاترین سطوح قیمتی خود از پایان ماه مه تاکنون را شکست.  بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می‌گویند افزایش قیمت معاملات روز چهارشنبه همچنین تحت تأثیر انتظار آمار موسسه امریکن پترولیوم روی داد که نشان داد ذخایر نفت امریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن به میزان ۷ میلیون و 500 هزار بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۷۴ میلیون و 500 هزار بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران کاهش ذخایر به میزان ۲ میلیون و 500 هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند. ذخایر کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات نفت است نیز یک میلیون و 300 هزار بشکه کاهش داشته است. به گفته استفن اینس از شرکت ونگارد مارکتس، قیمت نفت که تحت تأثیر تنش‌ها در خاورمیانه بالا رفته است، پس از گزارش موسسه امریکن پترولیوم نیز افزایش یافت، زیرا سیگنالی قوی برای بازارهای انرژی بود.

 عامل دیگری که رشد قیمت نفت را به‌همراه داشته، بالا گرفتن تنش‌ها بین ایران و امریکا بوده است. آمارهای انستیتوی نفت امریکا در حالی منتشر می‌شود که تجار به دقت در حال رصد کردن هرگونه اخبار مربوط به تنش‌ها بین ایران و ایالات متحده و احتمال برخورد نظامی بین دو کشور هستند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا در ادامه جنگ لفظی خود با مقامات ایران روز سه‌شنبه تهدید کرد که اگر ایران بار دیگر به اهداف امریکایی حمله کند، بخش‌هایی از ایران را نابود خواهد کرد. تهران با محکوم کردن تحریم‌های جدید امریکا سیاستمداران این کشور را «معلول ذهنی» خوانده است. فعالان بازار همچنین به نظاره اظهارات سران گروه ۲۰ به خصوص چین و امریکا نشسته‌اند که قرار است در حاشیه نشست این هفته در ژاپن با یکدیگر دیدار کنند.

 

 

ارسال نظر