تداوم خرید نفت ‍CNPC

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۱:۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۳۰۶

ایسنا| شرکت ملی نفت چین (CNPC) حتی پس از بازگشت تحریم‌های امریکا، هم‌چنان به خرید نفت از میادین نفتی ایرانی که در آنها سهم دارد، ادامه می‌دهد.به گزارش رویترز، این غول نفتی دولتی در سال ۲۰۰۴ وارد ایران شد و میلیاردها دلار برای توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی که تولیدش در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، هزینه کرده است.هو کیجون، معاون مدیرکل CNPC در حاشیه یه کنفرانس انرژی گفت: هدف اصلی همکاری ما با ایران، سرمایه‌گذاری بالادستی است و واردات نفت در ازای سرمایه‌گذاری است که در این کشور انجام داده‌ایم.امریکا از دوشنبه هفته جاری تحریم‌ها علیه بخش نفت، بانک و حمل و نقل ایران را آغاز کرد اما به برخی از کشورها برای ادامه واردات نفت ایران معافیت داد.دو منبع آگاه به رویترز گفتند تحت این معافیت‌ها، چین اجازه دارد ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را به مدت ۱۸۰ روز وارد کند.به گفته این منابع، حجم مذکور شامل نفتی که شرکت‌های سینوپک و CNPC تحت قراردادهای سرمایه‌گذاری از ایران وارد می‌کنند، نیست.

بررسی انحلال اوپک

توسط عربستان ایسنا|وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه خبر داد اندیشکده دولتی مهم عربستان سعودی

سرگرم مطالعه تاثیرات احتمالی انحلال اوپک بر بازارهای نفت است.در این گزارش تصریح شد که این پروژه تحقیقاتی منعکس‌کننده بحث در دولت عربستان درباره ترک اوپک در آینده نزدیک نیست. اما اوپک در این باره اظهارنظر نکرده است.خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، در مصاحبه مفصلی که چندی قبل با خبرگزاری تاس روسیه داشت، اظهار امیدواری کرده بود که گروه اوپک پلاس به صورت رسمی تشکیل شود. عربستان سعودی می‌خواهد یک ساختار حاکمیتی رسمی را ایجاد کند که بر هماهنگی بازار نفت نظارت خواهد داشت.

معافیت عراق از تحریم واردات گاز ایران

ایلنا| سفارت امریکا در بغداد اعلام کرد که عراق به مدت ۴۵ روز دیگر از تحریم واردات گاز طبیعی از ایران معاف خواهد بود. سفارت امریکا در بغداد با انتشار یک پیام ویدیویی در صفحه رسمی فیسبوک خود اعلام کرد که ایالات متحده، عراق را به مدت ۴۵ روز از تحریم واردات گاز طبیعی از ایران معاف کرده است. عراق برای نیروگاه‌های برق در این کشور از ایران گاز طبیعی وارد می‌کند.

 

ارسال نظر