«سمن‌ها »، کودکان کار را برای تحصیل شناسایی کنند

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۱:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۳۲۹۴
«سمن‌ها »، کودکان کار را برای تحصیل شناسایی کنند

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از اینکه بیش از ۹۰ درصد کودکان کار بازمانده از تحصیل هستند از خیرین خواستار همکاری با آموزش و پرورش برای تامین نیازهای آموزشی کودکان کار شد. فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه بیش از 90 درصد کودکان کار بازمانده از تحصیل هستند، گفت: متاسفانه بخش زیادی از این کودکان به اجبار و تنها برای تامین معیشت خانواده درس و مدرسه را رها و مشغول کار شده‌اند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، علت عمده بازماندگی از تحصیل کودکان کار را فقر اقتصادی، بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی آنها دانست و افزود: سمن‌ها با کمک آموزش و پرورش کودکان کار بازمانده از تحصیل را شناسایی و در تلاش برای بازگشت آنها به تحصیل هستند.

او با یادآوری بازدید اخیر برخی از اعضای مجمع نمایندگان تهران از مدرسه کودکان کار صبح رویش، ادامه داد: دانش‌آموزان این مدرسه در واقع کودکان کار هستند که سمن‌ها با همکاری خیرین و کمک آموزش و پرورش آنها را شناسایی و زمینه بازگشت به تحصیل آنها را فراهم کردند؛ این کودکان وضعیت مناسبی داشتند و حمایت‌ها از آنها بسیار مطلوب بود. او از خیرین خواستار همکاری جدی با سمن‌ها و سمن‌ها برای رفع مشکلات سد راه تحصیل کودکان کار شد و گفت: باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده‌های کودکان کار گام برداشت تا بتوانند بدون دغدغه به تحصیل بپردازند در این رابطه خیرین باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

به گزارش خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه نیازهای آموزشی کودکان کار باید رفع شود، تصریح کرد: دستگاه‌های متعددی در ساماندهی کودکان کار نقش دارند که متاسفانه به دنبال این موازی‌کاری‌ها مسوولیت‌ها مغفول مانده است.

سعیدی تامین نیازهای آموزشی کودکان کار را امری ضروری دانست و گفت: بهتر است دستگاه و متولی واحدی وظیفه ساماندهی کودکان کار را بر عهده بگیرد البته خیرین نقش موثری دارند و همکاری آنها با دستگاه‌ها بسیار راهگشا خواهد بود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بودجه آموزش و پرورش بسیار اندک است، تصریح کرد: آموزش و پرورش از عهده ساماندهی و تامین نیازهای آموزشی کودکان کار برنمی‌آید بنابراین همکاری جدی خیرین را می‌طلبد.

 

ارسال نظر