اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۴۰

نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی افزایش می‌یابد معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور

از افزایش نظارت‌ها بر آمبولانس‌های خصوصی خبر داد. حسن نوری درباره افزایش نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی اظهار کرد: نظارت‌ بر آمبولانس‌های خصوصی که گفته شده بعضی هنرپیشه‌ها و معلمان کنکور برای فرار از ترافیک پایتخت از آنها استفاده می‌کنند، تشدید می‌شود. قطعا در تمام حوزه‌ها تخلفاتی انجام می‌شود بنابر این در این زمینه تمهیداتی را برای جلوگیری از تخلفات احتمالی آمبولانس‌های خصوصی اندیشیده‌ایم. او درباره یکی از مهم‌ترین تمهیدات اندیشیده شده، گفت: یکی از مهم‌ترین تمهیدات، برچسب سلامت آمبولانس‌های خصوصی بود، یعنی اگر آمبولانس‌های خصوصی شرایط و ضوابط فنی و عملیاتی را رعایت کنند برچسب سلامت دریافت می‌کنند، همچنین اگر پس از دریافت برچسب نیز تخلفاتی توسط آمبولانس‌های خصوصی انجام شود، برچسب سلامتشان باطل شده و دیگر اجازه فعالیت نخواهند داشت. معاون فنی و عملیات اورژانس کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: اگر تخلفی اتفاق بیفتد قطعا به‌صورت جدی با آن برخورد خواهد شد.

نمی‌توانیم معلمان خوب را نگه داریم

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با تاکید بر اهمیت دادن به مدال آوران کشور و تشویق آنها گفت: اگر بناست در سیاست‌های کلان کشور مدال‌آوری را به عنوان یک ارزش تلقی کنیم، باید برای آن برنامه‌ریزهای دقیقی داشته باشیم. فاطمه مهاجرانی درباره چرایی افت تیم‌های المپیادی ایران در مسابقات جهانی امسال به ایلنا گفت: رتبه ما امسال در المپیاد زیست‌شناسی نسبت به سال گذشته با دو پله افت مواجه شد، این در حالی است که در سال گذشته به دلیل اینکه میزبان بودیم و دانش‌آموزان درگیر سفر نبودند و اصطکاک کمتری در این خصوص وجود داشت رتبه چهارم جهانی را کسب کردیم، اما امسال رتبه ششم جهان را به دست آوردیم. او در ادامه با اشاره به شرایط دانش‌آموزان ایرانی در دیگر المپیادها گفت: در رشته فیزیک به دلیل اینکه میزبانی به عهده رژیم صهیونستی در تلاویو بود، دانش‌آموزان ما در آن شرکت نکردند، اما در رشته شیمی ما پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و از رتبه ۱۹ جهان در سال گذشته امسال به رتبه ششم دست پیدا کردیم. اگر بخواهیم در این رشته نمره‌ها را قیاس کنیم، می‌بینیم که به نسبت سال گذشته بهتر بوده است. رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اشاره کرد: در این میان رتبه ما در المپیاد کامپیوتر بهتر شده و در رتبه چهارم جهان ایستادیم، لازم به ذکر است کشور ژاپن که قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان شد، امسال در رتبه پنجم و بعد از کشور ایران قرار گرفت. سال گذشته رتبه دانش‌آموزان ما در المپیاد کامپیوتر ۱۴ بود و حالا این رتبه به چهار در سطح جهان رسیده است. او در ادامه اظهار کرد: چند نکته بسیار مهم در زمینه المپیادها وجود دارد و آن این است که المپیاد یک میدان رقابتی است. ما در این میدان رقابتی باید حواسمان هم به خودمان و هم به رقیب باشد. طبیعتا در فضایی که رقبا بسیار جدی کار و سرمایه‌گذاری می‌کنند، علی‌الخصوص کشورهای جنوب شرق آسیا، ما نیز باید تلاش‌ها و اقدامات جدی داشته باشیم. به عنوان مثال حتی امریکا در این خصوص بسیار جدی است و کارهای فراوانی کرده به همین دلیل اینگونه کشورها مدال‌های خوبی کسب کرده‌اند. رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان بیان کرد: ما نمی‎تونیم از باشگاه دانش‌ پژوهان جوان که استقلال مالی و تصمیم‌گیری ندارد و درگیر یک ساختار بروکراتیک است، انتظار داشته باشیم مانند کشورهای دیگر مدال کسب کند. در حال حاضر سلطه برخی از دانشگاه‌های آموزش و پرورش روی باشگاه زیاد شده به حدی که دانش‌آموزان ما خیلی اوقات فکر می‌کنند که باشگاه زیر مجموعه دانشگاه آموزش و پرورش است و این اتفاق خوب نیست.

تعلل در ارایه لایحه حمایت از حقوق حیوانات رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای

اسلامی با بیان اینکه دولت و قوه قضاییه در ارایه لایحه حمایت از حقوق حیوانات تعلل کرده‌اند گفت که پیش نویس طرح حمایت از حقوق حیوانات و منع حیوان‌آزاری آماده است. محمدرضا تابش با اشاره به انتشار فیلمی از کشتن سگ‌های ولگرد با روشی نامتعارف از سوی یکی از پیمانکاران شهرداری تهران گفت: به ضرس قاطع اعلام می‌کنم که دولت و قوه قضاییه در ارایه لایحه منع آزار حیوانات تعلل کرده‌اند و این تعلل در چنین موضوعی که تا این اندازه مورد توجه افکار عمومی است باعث ایجاد هزینه می‌شود؛ ما استاد اهمال‌کاری، تعلل و ایجاد هزینه برای کشور هستیم. او به ایسنا گفت: از چند سال گذشته و در دولت اول آقای روحانی با کمک مجلس سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن)‌ها مرکب از هنرمندان مطرح کشور، حقوقدانان و بعضا روحانیان تشکیل شده که در زمینه منع حیوان‌آزاری فعالیت می‌کنند. ما از چند سال پیش با این تشکل در ارتباط بودیم و قرار بود دولت لایحه منع حیوان‌آزاری را بدهد یا در مجلس طرحی در این زمینه ارایه کنیم که البته در صورتی که طرح ارایه شود این احتمال وجود دارد که شورای نگهبان به دلیل ایجاد بار مالی برای دولت آن را رد کند. بر همین اساس از زمان دولت قبل با معاون حقوقی وقت دولت مذاکره کردیم و خواستیم این لایحه هر‌چه زودتر با کمک سمن‌ها و افراد علاقه‌مند به حقوق حیوانات و با نظر اعضای فراکسیون محیط زیست تقدیم مجلس شود.

 

ارسال نظر