کتاب‌های درسی ۱۳ درصد افزایش قیمت دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۴۷۴۲۹

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی قیمت کتاب‌های درسی در مقایسه با سال گذشته، گفت: نرخ کتاب‌ها در دوره ابتدایی ۱۰ درصد و دوره متوسطه از ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

قیمت کتب درسی دوره ابتدایی در سال ۹۸ از ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۲۷ هزار تومان متغیر است. بهای کتاب‌های دوره اول ابتدایی ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان، پایه دوم ابتدایی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، پایه سوم ابتدایی ۲۲ هزار و۱۰۰ تومان، پایه چهارم ابتدایی ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان، پایه پنجم ابتدایی ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان و پایه ششم ابتدایی ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.همچنین حدود قیمتی کتب متوسطه اول نیز ۴۵ هزار تومان تعیین شده است. نرخ کتب درسی پایه هفتم ۴۵ هزار تومان، پایه هشتم ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان و پایه نهم ۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان است.

میانگین قیمت کتب درسی متوسطه دوم به انضمام کتب فنی و کاردانش حدود ۵۰ هزار تومان است، به عبارتی قیمت کتب پایه دهم حدود ۴۷ هزار تومان است. کتب رشته تجربی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان، رشته ریاضی ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان و رشته انسانی ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.این درحالی است که قیمت کتاب‌های درسی در سال ۹۷ مربوط به کلاس اول ابتدایی با قیمت یک دوره ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت کتاب‌های پایه دوم تا ششم نیز به ترتیب ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان، ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان و ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده بود.احمدرضا امینی، مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی با بیان اینکه ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز متقاضی کتاب‌های درسی هستند، به ایرنا گفت: تاکنون حدود هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب در ۱۶۰ رشته کاردانش، ۴۰ رشته فنی و حرفه‌ای، ۴ رشته نظری، کتاب‌های دانش‌آموزان استثنایی و راهنمایی معلم تولید شده است.

به گفته وی این کتاب‌ها در سراسر کشور به جز استان‌های تهران و البرز از سوم شهریور از طریق کتاب فروشی‌های مجاز توزیع می‌شود.وی در خصوص توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول در استان‌های تهران و البرز نیز یادآورشد: این کتاب‌ها در دهم شهریورماه در این استان‌ها توزیع خواهد شد.

وی همچنین درباره ثبت نام اینترنتی دوره ابتدایی و متوسطه دوم در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوم به جز کلاس اول ابتدایی و دهم متوسطه از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲۰ خرداد ماه سفارشات خود را در سامانه ثبت کردند.او افزود: مهلت ثبت نام خرید کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه به جز اول ابتدایی و دهم متوسطه از اول تا ۱۴ تیرماه تمدید شد.

 

 

ارسال نظر