نبض صنعت

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۰۱

اعلام فهرست جدید

اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی

گروه صنعت و معدن|

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، فهرست جدید اولویت‌های سرمایه‌گذاری حوزه صنعت، معدن و تجارت را برای سال1394 تا 1396 با ارائه 329رشته کاری روی سایت رسمی این وزارتخانه قرار داد.

منظور از اولویت‌گذاری به رشته فعالیت‌های مندرج در فهرست اعلامی، پشتیبانی و حمایت‌های حوزه اختیار این وزارتخانه و پیشنهاد درخواست پشتیبانی ازسوی سایر دستگاه‌هاست و سایر خدمات و پشتیبانی‌های موردنیاز سرمایه‌گذاران از طریق حوزه‌های مرتبط پیگیری خواهد شد.

به تفکیک گروه صنعتی، این موارد شامل اکتشاف، استخراج، فلزات و مصنوعات فلزی، کانی غیرفلزی، پتروشیمی و پالایشگاه، شیمیایی، سلولزی، غذایی، دارویی، نساجی و پوشاک، برق و الکترونیک، فلزی و لوازم خانگی، ماشین‌سازی و تجهیزات، تجهیزات پزشکی، خودرو و نیرو محرکه و تجارت است.

براساس این گزارش، سرمایه‌گذاران می‌توانند جهت فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری با مراجعه به سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های کل کشور مراحل کار را طی کنند. درراستای تقویت و بازدهی بهتر سرمایه‌گذاری‌ها موارد ذیل تعیین‌کننده و اثربخش خواهد بود:

1-توجه به ضرورت صادرات بخشی از تولیدات (حداقل 30درصد)2- مطالعه بازار منحصر به بازار داخلی نشود و در مطالعات امکان‌سنجی به بازارها و رقبا در عرصه‌های بین‌المللی توجه و مورد ارزیابی قرار گیرد. 3- تولیدات بدون حمایت‌های خاص دولتی رقابت‌پذیر باشد. 4- حتی‌الامکان سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع مهم و صادراتی به‌صورت مشارکت با شرکت‌های توانمند خارجی باشد. 5- به امر دانش فنی و قابلیت توسعه محصول از طریق تحقیق و توسعه و طراحی در سرمایه‌گذاری‌ها توجه شود. 6- باتوجه به محدودیت توان بانک‌های داخلی، در زمینه تامین مالی بالاخص در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ به بازار سرمایه همچنین جذب منابع مالی مبتنی بر سرمایه‌گذاری و فاینانس خارجی تکیه شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی به نشانی www. mimt. gov. ir مراجعه کنند.

انتقال صنایع معدنی آب‌بر

به اطراف دریاها

گروه صنعت و معدن| معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع معدنی آب‌بر در راستای سهولت صادرات، تامین آب مورد نیاز، رفع مشکل کم‌آبی و کاهش قیمت تمام‌شده تولید، باید در کنار دریا قرار گیرند. مهدی کرباسیان با اشاره به لزوم بازچرخانی آب در کارخانه‌ها، تصریح کرد: در فولادسازی و صنایع معدنی باید از پساب شهرها استفاده کرد و توجه به این موضوع سبب می‌شود لطمه‌یی به پتانسیل‌های توسعه‌یی منطقه وارد نشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر