روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۷۶

قانون اجازه مشارکت ایران در افزایش سرمایه بانک توسعه اسلامی ابلاغ شد؛ ایرنا حسن روحانی رییس‌جمهوری، قانون اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد. این قانون در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هفتم مردادماه یک‌هزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

تشکیل ستاد پیگیری برجام در وزارت خارجه؛ ایسنا به دستور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، ستاد پیگیری برجام در وزارت امور خارجه تشکیل شد. وزیر خارجه طی حکمی سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت متبوع را با حفظ سمت به‌عنوان «رییس ستاد پیگیری برجام» منصوب کرد.

ابلاغ آیین‌‎نامه تعیین‌تکلیف بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی؛ فارس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور آیین‌‎نامه تعیین‌تکلیف بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی را ابلاغ کرد. براساس ماده(1) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور- مصوب1394- دولت موظف شده ظرف مدت 6‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، «جدول بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی» را در سه طبقه به کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ارایه کند.

هشدارهای مخالفان کاملا غلط است؛ ایسنا جاش ارنست سخنگوی کاخ‌سفید در پاسخ به ادعای غیرقابل قبول بودن نمونه‌های گرفته شده از سایت پارچین به این دلیل که این کار توسط متخصصان فنی ایرانی انجام شده است، ضمن رد این ادعا گفت: کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمونه گرفته شده را تایید کرده‌اند و این درراستای روند راستی‌آزمایی موردنظر جامعه بین‌المللی است. وی در ادامه این نشست خبری تاکید کرد: هر قدر زمان پیش می‌رود، فرصت‌های متعددی به‌وجود خواهد آمد که نشان می‌دهد هشدارهای مخالفان توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 باتوجه به مسیری که توافق هم‌اکنون اجرا می‌شود کاملا غلط است.

ارایه طرح دوفوریتی درباره چارچوب‌های اجرای برجام؛ ایرنا سخنگوی ویژه کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس گفت: براساس یکی از پیشنهادهای این کمیسیون طرحی دو فوریتی درباره چارچوب‌های اجرای برجام به هیات‌رییسه مجلس ارایه می‌شود که در آن رعایت خطوط قرمز نظام و مصوبات قید می‌شود. وی همچنین از حضور بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام خبر داد و گفت: وی قرار است فردا درمورد نقشه راه بین ایران و آژانس به اعضای کمیسیون ویژه برجام گزارش دهد.

هیچ‌گاه تهدیدی را ازسوی همسایگان خود نمی‌پذیریم؛ تسنیم سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، در حاشیه رزمایش یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران بااشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران اظهار داشت: ما هیچ‌گاه تهدیدی را ازسوی همسایگان خود نمی‌پذیریم و با اقتدار در مقابل آن می‌ایستیم و مطمئنا اسراییل را نابود خواهیم کرد. همچنین مشتاقیم که اسراییل زودتر علیه ما اقدام کند تا ما این نابودی را کمتر از 25سالی که وعده داده شده، محقق کنیم و شر آنها را حتی از روی ملت امریکا نیز‌ برداریم.

داعش قبل از رسیدن به مرزهای ایران خاکستر می‌شود؛ ایسنا امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، در حاشیه رژه نیروهای مسلح به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در واکنش به خبری مبنی بر تهدید هوایی ایران ازسوی داعش اظهار کرد: مطمئن باشید داعش یا هر گروهک کوچکی که به اندازه پشه هم در این عالم برای مردم عزیز و صلح‌طلب دنیا ارزشی ندارند اگر قصد چنین کاری داشته باشند که تصور آن هم خنده‌دار است قبل از رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران خاکستر می‌شوند و ان‌شاءالله جهنم برای آنها به ارمغان خواهد آمد.

بازداشت یکی از عوامل انفجار سفارت ایران در بیروت؛ ایسنا مدیریت کل امنیت ملی لبنان در چارچوب طرح پیگیری فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و گروهک‌های وابسته به آنها و براساس دستور دادستان کل، «أ.ع»، تبعه سوری که رهبری یک گروه مسلح را برعهده داشته، بازداشت کرد. در بیانیه مدیریت کل امنیت ملی لبنان آمده است، شخص بازداشت شده در ساخت مواد منفجره، طراحی موشک‌ها و بمب‌گذاری خودروها در کارگاهی در منطقه یبرود سوریه فعالیت داشت. وی به‌همراه چند تروریست دیگر با «ف.‌ق» تبعه سوری که مسوولیت دو انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را بر‌عهده گرفته، در ارتباط بوده و او را حمایت مالی می‌کرده است.

همکاری ایران و روسیه و تغییر مواضع امریکا؛ تسنیم روزنامه وال‌استریت ژورنال امریکا نوشت: تهران و مسکو برای دفاع از بشار اسد در سوریه با هماهنگی بیشتری فعالیت می‌کنند و همین مساله تهدیدی جدی برای برنامه‌های اوباما برای کنار گذاشتن اسد از قدرت است. به گفته این روزنامه، همکاری‌های ایران و روسیه در سوریه نگرانی مقامات رژیم‌صهیونیستی را نیز به‌همراه داشت. سفر نتانیاهو به مسکو و ادعای وی مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد جبهه‌یی جدید علیه اسراییل در بلند‌ی‌های جولان نیز بیانگر هراس این رژیم از تهران است.

بررسی نمونه‌های پارچین یک تا ۲ماه طول می‌کشد؛ فارس بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اعلام نتایج نمونه‌برداری از پارچین گفت: بررسی این نمونه‌ها شاید یک تا ۲ماه طول بکشد، البته ما برای تسریع در انجام شدن کارها در زمان مقرر اصرار کردیم که بررسی نمونه‌ها زودتر انجام شود. وی افزود: هیچ برنامه‌یی برای بازرسی و بازدید از سایت‌های نظامی یا مصاحبه یا بازجویی از دانشمندان هسته‌یی کشورمان در دستور کار نبوده و نیست. کمالوندی همچنین از دیدار و مذاکراتش با اعضای هیات شرکت ملی اتمی چین خبر داد. وی روابط ایران و چین را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه سیاسی مطلوب و زمینه‌های همکاری در حوزه انرژی اتمی به‌ویژه ساخت نیروگاه‌های هسته‌یی کوچک و بزرگ فراهم دانست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر