درخواست افزایش بودجه شهرداری تهران از رییس‌جمهور

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۴۰

صدوهشتادوششمین جلسه شورای شهر تهران دیروز به ریاست مهدی چمران برگزار شد. در این جلسه که به‌دلیل افتتاح خط3 متروی تهران در مکان و جوی متفاوت برگزار شد، جمعی از اعضای شورای شهر تهران از حسن روحانی درخواست کردند که بودجه شهرداری تهران افزایش پیدا کند. همچنین برخی اعضای شورای شهر با بیان بعضی ناهنجارهای اجتماعی مشهود در سطح شهر تهران، خواستار تلاش بیشتر مسوولان ذی‌ربط و بازگشایی دوباره وزارت رفاه شدند. چمران در صدوهشتادوششمین جلسه شورای شهر تهران پیشنهاد داد که باتوجه به حضور رییس‌جمهور در مراسم افتتاح مترو، از وی درخواست شود در رابطه با افزایش اعتبارات ساخت مترو و اتوبوس مبالغ بیشتری را تخصیص دهند. وی افزود: امروزه تاکسی هیبریدی و اتوبوس برقی نیاز شهر تهران است و هرقدر بودجه آنها افزایش پیدا کند بودجه درمان کاهش می‌یابد.

مسوولان متولی در خواب هستند

رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران بااشاره به بازدیدش از پارک شوش گفت: در پارک شوش وجدان انسانی به درد می‌آید چراکه بیش از هزاران نفر به‌صورت علنی موادمخدر مصرف می‌کنند و حتی به عینه مشاهده کرده‌ام که خودرو پلیس از میان معتادان عبور کرد و توجهی به موضوع نداشت و جای سوال است که پلیس،

قوه قضاییه، بهزیستی و... کجا هستند. رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران از سه ماه قبل شناسایی محله شوش را آغاز کرده است، گفت: مسوولان متولی در خواب هستند. رییس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران نیز از حضور گسترده متکدیان در شهر انتقاد کرد. سرخو در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با انتقاد از حضور گسترده متکدیان در چهارراه‌های شهر گفت: باید مسوولان نسبت به این موضوع احساس مسوولیت کنند و اگر قرار است این موضوع ادامه پیدا کند باید فاتحه کار را بخوانیم. وی با بیان اینکه متکدیان به مراکز اقتصادی بدل شده‌اند که باندهای مافیایی درست کرده‌اند، گفت: متاسفانه نوزادان ملعبه کاسبی شده‌اند. رییس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران بااشاره به اینکه سال‌ها معاون اشتغال وزارت کار بوده است، افزود: متاسفانه یکی از معضلات کشور ما اشتغال افراد غیرمجاز است که باید از طریق دستگاه‌های متولی حل‌وفصل شود.

وزارت رفاه دوباره تشکیل شود

در نشست دیروز شورای شهر تهران، رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی این شورا نیز گفت: مسائل اجتماعی در یک معاونت خلاصه شده است. فاطمه دانشور در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هشدار من به دولت است، گفت: متاسفانه در دولت قبل اتفاق بدی افتاد و دو وزارتخانه تعاون، رفاه و کار در یکدیگر ادغام شدند. وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر تمام موضوعات اجتماعی در حد یک معاونت خلاصه شده که معاون آن نیز اقتصاد خوانده و تمام فکرش یارانه است، گفت: مسائل اجتماعی به‌ قدری گسترده است که باید دو وزارتخانه‌یی که در هم ادغام شده‌اند به حالت گذشته برگردند. رییس کمیته آسیب‌های اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مسائل اجتماعی نباید در یک معاونت خلاصه شود و باید دو وزارتخانه دوباره برگردند.

سخنگوی شورای شهر تهران اما در نشست دیروز این شورا از آب‌گرفتگی دو بیمارستان انتقاد کرد. رضا تقی‌پور در تذکر پیش از دستور شورای شهر تهران که به‌علت افتتاح بخش شمالی خط 3 مترو توسط رییس‌جمهور در تالاری در نزدیکی محل افتتاح برگزار شد، بااشاره به بارندگی و سیل اخیر تهران گفت: بخشی از سیل اخیر تهران را می‌توانستیم با امکانات فعلی مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه فیلمی تهیه کرده بودم که بنا به تغییر برگزاری جلسه شورای شهر تهران نمی‌توانم آن را پخش کنم، گفت: انبار و پارکینگ بیمارستان هاشمی‌نژاد و محب به‌دلیل بارندگی زیاد و دستکاری پل‌ها توسط مردم مملو از آب شده بود که خسارات زیادی ایجاد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه باید مسوولان شهری نسبت به بررسی میدانی «نقاط خطرپذیر» اقدام کنند، گفت: باید راهکار مشخصی ایجاد شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر