کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۹۸

فرانسه در تهران دفتر تجاری دایر کرد

تسنیم فرانسه یک دفتر تجاری در تهران تاسیس کرد تا نخستین کشور اروپایی باشد که برای بهره‌برداری از فرصت بازار ایران پس از توافق ژنو اقدام به تاسیس دفتر تجاری در این کشور می‌کند. گشایش این دفتر در پایان سفر دو روزه هیاتی 130نفره از نمایندگان شرکت‌های فرانسوی شامل ایرباس، رنو، پژو و توتال به تهران صورت گرفت. هیات‌های مختلف اقتصادی از کشورهای اروپایی و آسیایی از زمان انعقاد توافق جامع هسته‌یی به تهران سفر کرده و با مقامات دولتی و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی دیدار کرده‌اند، اما هیات‌های امریکایی همچنان از این امتیاز محروم هستند.

همکاری ایران و یونان در زمینه شیلات

فارس مجید موافق‌قدیری دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان از اعزام هیات تجاری به یونان طی ماه آینده خبر داد و گفت: این هیات برای بازارسنجی و مبادله تجاری در حوزه شیلات و آبزیان اعزام خواهد شد. موافق‌قدیری با بیان اینکه اقدامات خوبی جهت توسعه مراودات تجاری در زمینه شیلات با یونان صورت گرفته، اظهار کرد: ظرف یک ماه آینده هیاتی متشکل از تجار، بازرگانان و صاحبان صنعت شیلات برای توسعه مبادلات تجاری، بازارسنجی و بازاریابی به کشور یونان اعزام خواهد شد. وی هدف از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و بازاریابی به یونان را شناخت بازار و بررسی عملکرد رقبا عنوان کرد و افزود: شناساندن توانمندی‌های بالقوه و بالفعل جمهوری اسلامی ایران، آشنایی با تکنولوژی‌های نوین، معرفی ظرفیت‌ و توانمندی‌ سرمایه‌گذاری، عقد قرارداد و در نهایت توسعه روابط تجار با یونانی‌ها ازجمله این اهداف است.

بررسی پرونده انتخابات اتاق بازرگانی

تسنیم علی‌اکبر بختیاری مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از برگزاری جلسه‌یی درباره پرونده شکایت از انتخابات اتاق بازرگانی تهران با حضور وزیر صنعت و طرفین این پرونده خبر داد. بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص پرونده شکایت از انتخابات اتاق بازرگانی تهران، تصمیم نهایی گرفته شده است یا خیر اظهار کرد: با دستور رییس دیوان، جلسه‌یی بین طرفین پرونده برگزار شد تا دو طرف تمهیداتی را بیندیشند. مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اضافه کرد: در این جلسه که وزیر نیز حضور داشت، صحبت‌هایی انجام شد و مسائل و موارد بین طرفین پرونده مورد بحث و بررسی قرار گرفت اما اینکه اکنون به کجا کشیده شده اطلاع ندارم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر