4 میلیارد ساکن کره‌زمین محروم از اینترنت

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۵۲

انگجت براساس گزارش تازه یکی از کمیسیون‌های سازمان ملل 57درصد از ساکنان کره زمین در سال 2015 به طور منظم به اینترنت دسترسی ندارند. درحالی که شرکت‌های فناوری به طور مرتب از افزایش تعداد کسانی سخن می‌گویند که به اینترنت و وب دسترسی دارند، آمار نشان می‌دهد که حدود 4.2میلیارد نفر در کل دنیا نمی‌توانند از امکانات فضای مجازی بهره بگیرند.

براساس همین بررسی دسترسی به اینترنت وابستگی مستقیمی به فرصت‌های اقتصادی و اجتماعی در دسترس دارد. بیش از 80درصد از مردم کشورهای توسعه یافته درحال حاضر به اینترنت دسترسی دارند اما این رقم در کشورهای فقیر و توسعه‌نیافته تا 6.7درصد سقوط می‌کند. نابرابری جنسیتی هم این مشکل را تشدید می‌کند. اگرچه ممکن است برخی ابتکار عمل‌های شرکت‌های بزرگ فناوری به میزان کمی به کاهش این مشکل کمک کند اما سازمان ملل معتقد است که راه‌حل واقعی مشکل مذکور باید جامع‌تر باشد و تا دولت‌ها برای کاهش فقر و تبعیض گام برندارند و خدمات اینترنت پر سرعت ارزان قیمت ارائه ندهند، چالش مذکور برطرف نمی‌شود.

همچنین عدم دسترسی به محتوای اینترنتی به زبان‌های محلی مشکل مهم دیگری است که باعث می‌شود مردم بسیاری از کشورها تمایلی به استفاده از اینترنت نداشته باشند. البته خبر خوب این است که شرایط در آینده بهتر خواهد شد. تا سال 2021 حدود 60درصد مردم جهان به اینترنت دسترسی خواهند داشت. همچنین استفاده از اینترنت موبایلی نیز رشد چشمگیری خواهد داشت و تعداد کاربران خدمات دیتای همراه تا سال 2020 تقریبا با تعداد کاربران تلفن‌های همراه برابر خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر