رایزنی نعمت‌زاده و ربیعی برای کمک به تولید

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۱۶۶

راه‌های کمک به تولید و مسایل مربوط به سرمایه‌گذاری‌های جدید با استفاده از ظرفیت صندوق‌های اجتماعی در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شد. به گزارش ایسنا، در این نشست محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد فرصتی به واحدهای تولیدی داده شود تا به‌تدریج آنها هم بتوانند بدهی‌های خود را به صندوق‌ها پرداخت کنند و چرخ‌های صنعت روان‌تر شود. وی افزود: طی چند سال گذشته به‌ویژه از سال 1389 تا 1392 باتوجه به شرایط تحمیلی اعم از رکود و تحریم و مشکلات بانکی داخلی و خارجی که بر واحدهای تولیدی وارد شده، این واحدها با مسایلی مواجه بودند و برخی واحدها نتوانستند مطالبات تامین‌اجتماعی را به‌موقع پرداخت کنند. نعمت‌زاده همچنین گفت: مواردی هم راجع به مفاصاحساب تامین‌اجتماعی در رابطه با تمدید یا صدور کارت بازرگانی مطرح و قرار شد با کمک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت هیچ واحد تولیدی به‌خاطر نداشتن یا تمدید کارت بازرگانی متوقف نشود تا دیون خود را هم بنابر توافقی که صورت می‌گیرد، پرداخت کنند. به‌گفته نعمت‌زاده در زمینه کارگاه‌های کمتر از پنج‌نفر کارکن که طبق قانون از پرداخت بیمه تامین‌اجتمـــاعی معـاف هستند و دولت باید جبران کند، در قانون شروطی آمده بود و برخی شرکت‌ها و واحدهای حقوقی مستثنی بودند که در زمینه حل این مشکل نیز قرار شد پیشنهاد مشترکی ارایه دهیم. تعرفه، اصلاح آن و نحوه تخصیص ارز مبادله‌یی و آزاد از دیگر موضوعاتی بود که نعمت‌زاده به آن اشاره کرد و گفت: این اقدام به‌نحوی است که بتوانیم از امکانات داخلی بیشتر استفاده کنیم و واحدها بتوانند در مقابل واردات مقاوم‌تر شوند.

به‌گفــته نعمــت‌زاده همچنین در این نشست قرار شد در کارگروه مشترکی در زمینه تعرفه‌هایی که به‌صورت منطقی از تولید داخل حمایت کند نیز به جمع‌بندی برسیم.

در ادامه نشست، علی ربیعی وزیر کار، رفاه و تامین‌اجتماعی نیز کمک به تولید و صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی و پایداری منابع صندوق‌ها و کارآمدی در رشد و توسعه عمومی کشور را یکی از استراتژی‌های صندوق‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برشمرد. علی ربیعی گفت: باید قوانین تامین‌اجتماعی و مالیاتی راحت‌تر شوند و تامین‌اجتماعی نیز در رشد تولید مشارکت کند.

وی با تاکید بر محافظت از مجموعه منابع اقتصادی صندوق‌ها برای بازنشستگان، روستاییان، کارگران و عشایر گفت: طراحی‌های لازم برای این صندوق‌ها نیز مورد بحث قرار گرفت که چگونه بتوان هم تاثیر آنها را در رشد کشور افزایش داد و هم خود منابع بیشتری به‌دست آورند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر