هزینه 156میلیارد دلاری چاقی برای دولت امریکا

۱۳۹۳/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۵۳۵

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد چاقی میان کارگران امریکایی باعث سالانه 8.5‌میلیارد تولید از دست رفته در این کشور می‌شود و از سوی دیگر هزینه درمان افراد چاق برای نظام سلامت 147‌میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش فارس و به نقل از فرانس24، تولید از دست رفته به‌دلیل چاقی کارگران امریکایی بالغ بر 8.45‌میلیارد دلار در سال برآورد شده است. براساس آخرین تحقیقات محققان دانشگاه ییل امریکا، بالغ بر 9.3درصد از غیبت کارگران در مشاغل این کشور به‌دلیل چاقی و داشتن اضافه وزن بوده است.

مدیر این تحقیقات معتقد است دانستن هزینه‌های اقتصادی چاقی برای سیاست‌گذارانی که در زمینه جلوگیری از چاقی شهروندان امریکایی فعالیت می‌کنند بسیار ضروری است.

این گزارش می‌افزاید برخی از کارگران دارای اضافه وزن در طول سال مجبور شده‌اند فعالیت کاری خود را به‌دلیل مشکلات سلامتی کنار بگذارند.

در حال حاضر 35درصد از افراد بالغ در ایالات متحده چاق هستند و در کنار هزینه 8.5‌میلیارد دلاری تولید ازدست‌رفته به‌دلیل وجود مشکل چاقی در کارگران، هزینه‌های تحمیل شده به نظام سلامت این کشور به‌دلیل چاقی شهروندان آن 147‌میلیارد دلار ارزیابی شده است.

بسیاری از کشورهای پیشرفته در سال‌های اخیر برای مبارزه با چاقی کارمندان‌شان و برای اینکه آنها را وادار به کاهش وزن کنند، قوانین سختگیرانه‌یی وضع کرده‌اند.

در آلمان برخی موسسات و شرکت‌ها، افراد چاق را استخدام نمی‌کنند و در عین حال وزن کارمندان‌شان پس از استخدام را نیز کنترل می‌کنند.

در انگلیس نیز دولت برنامه‌هایی برای مقابله با مشکل اوبیز یا چاقی مفرط وضع کرده است اما اساس این برنامه‌ها بر تشویق مردم به کاهش وزن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر