تولید 11هزار تن روغن زیتون در سال 93

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۸

رییس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون کشور با اشاره به افزایش تولید این نوع روغن در سال جاری، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 11هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شود.

به گزارش مهر، محمدرضا هاتفی با بیان اینکه میزان تولید دانه زیتون در سال جاری در مجموع 110هزار تن خواهد بود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 40هزار تن زیتون شور و 70هزار تن دانه روغنی این میوه در کشور تولید شود که از این میزان دانه روغنی نزدیک به 11هزار تن روغن زیتون استحصال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید زیتون یک‌سال بارآور و یک‌سال نابارآور است، افزود: سال گذشته سال نابارآوری این میوه بود، ضمن اینکه در سال 91 حدود 7هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شد.

رییس انجمن تولیدکنندگان روغن زیتون کشور، تاثیر خشکسالی بر تولید میوه زیتون در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: برداشت زیتون روغنی از 15آبان تا 15آذر انجام می‌شود که امیدوار هستیم در چند روزی که به آغاز برداشت مانده، بارندگی‌های مناسب بتواند این کمبود را جبران کند.

هاتفی با بیان اینکه کشاورزان با استفاده از کارت‌های زرد و سم‌پاشی با آفت مگس میوه مبارزه می‌کنند، اضافه کرد: دولت در این زمینه کمکی به کشاورزان نکرده و این کار در حال حاضر توسط خود کشاورزان و بخش خصوصی انجام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر