افراد بی‌قانون آرامش انتخابات را برهم نزنند

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۱۳

معاون اول رییس‌جمهوری با انتقاد از کسانی که سخنرانی‌های مقامات سیاسی و فعالان حزبی را برهم می‌زنند، خطاب به مجریان انتخابات گفت: اجازه ندهید عده‌یی افراد بی‌قانون، آرامش انتخابات و جلسات سیاسی را برهم بزنند. معاون اول رییس‌جمهوری بعدازظهر شنبه در همایش سراسری مجریان انتخابات 1396با بیان اینکه انتخابات دستاورد بی‌بدیل نظام است، گفت: صندوق رای هم به اعتبار زیادی گویاترین زبان در سخن گفتن با نظام است و نظام نیازمند است اعتماد مردم را به سمت خود جلب کند و بهترین صحنه برای این موضوع صحنه انتخابات است.

جهانگیری افزود: نظام می‌تواند با جلب اعتماد مردم کارآمدی خود را که کارآمدی نظام و مقبولیت و مشروعیت نظام است به نمایش بگذارد و نظامی که کارآمد نباشد مقبولیت لازم خود را از دست داده است. وی ادامه داد: باید تلاش کنیم نخبگان به صحنه بیایند و حضور آنها و حضور گروه‌های مرجع می‌تواند به مشارکت انتخابات کمک کند و با مشارکت مردم فرصت‌های جدیدی ایجاد خواهد شد و امنیت و ثبات افزایش می‌یابد و تهدیدات وآسیب‌ها کاهش می‌یابد. معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به راهپیمایی مردم در 22 بهمن ماه سال جاری، گفت: حضور ملت چقدر فضا را تغییر داد؛ بنابراین با مشارکت در انتخابات فرصت‌های طلایی زیادی پیش‌روی کشور ایجاد خواهد شد.

جهانگیری افزود: باید تلاش کنیم درک مشترک میان مردم و دولت فراهم کنیم و شما مجریان رابطه دولت و مردم هستید و هرچه تعامل شما با ملت بیشتر باشد شانس حضور مردم در انتخابات افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: وقتی مردم مطمئن شوند که آنها را فقط برای روز انتخابات نمی‌خواهند و مطالبات آنها مورد توجه قرار می‌گیرد حضور جدی‌تری خواهند داشت بنابراین باید سیاست همدلی و همزبانی که جزو سیاست‌های جدی دولت است مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: باید تلاش کنیم احزاب و گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار حضور فعال در صحنه داشته باشند و اجازه ندهید عده‌یی افراد بی‌قانون، آرامش انتخابات و جلسات سیاسی را برهم بزنند. جهانگیری تصریح کرد: مگر می‌شود قبول کرد حزبی قانونی در دانشگاهی سخنرانی کند و چند نفر بروند و بگویند برهم می‌زنیم و گاهی معاون رییس‌جمهوری یا وزیر می‌خواهد برای سخنرانی برود و گفته می‌شود ما نمی‌گذاریم؛ شما که هستید که اجازه نمی‌دهید؟

وی افزود: این قبیل اقدامات جز در اوایل انقلاب توسط گروهک‌ها که اجازه نمی‌دادند سخنرانی‌ها برگزار شود صورت نمی‌گرفت؛ بنابراین همه گروه‌ها باید فرصت داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر