بیشتر هزینه‌های مسکن مهر را دولت یازدهم پرداخت کرد

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۹۹


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات فرا روی دولت در تکمیل مسکن مهر گفت: دولت تدبیر و امید برای تکمیل طرح‌های مسکن مهر هزینه‌یی به مراتب بیشتر از دولت قبل صرف کرد. به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی فارس در شیراز افزود: اگر مسکن مهر در دولت قبل 30تا 35درصد پیشرفت فیزیکی داشت، امروز درصد پیشرفت طرح‌های مسکن مهر در کشور به 90 و حتی 100درصد رسیده که موید این است که بیشترین هزینه و کار در دولت تدبیر و امید انجام شد.

وی بیان کرد: مسکن مهر یک فرصت بود زیرا دولت از طریق آن قصد داشت که مسکن نیازمندان تامین شود اما این تمام ماجرا نبود. حناچی گفت: در این قضیه به شکل کاملا تک بُعدی عمل شد و وقتی چنین موضوع‌های مهمی تک بُعدی دیده شود و تنها به یک جنبه آن توجه کنیم در ادامه راه با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: از طرفی بحث مسکن اجتماعی نیز در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح است و در این طرح تلاش می‌شود که تمام ایرادهای مسکن مهر ازجمله مکان‌یابی از بین برود. حناچی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: یادمان‌های تاریخی که ثبت جهانی شده‌اند و در حقیقت میراث جهانی محسوب می‌شوند، موتور مولد تولید ثروت هستند. معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اهمیت میراث جهانی به حدی است که حفظ آنها به دغدغه تمام مردم جهان تبدیل شده و اهمیت آنها جهانی است و اگر خدشه‌یی به آنها وارد شود، همه دنیا واکنش نشان می‌دهند. حناچی ادامه داد: هر گردشگر و توریستی هم که قصد بازدید از یادمان‌ها داشته باشد به راحتی می‌تواند به اطلاعات کامل آن آثار دست یابد و اثر مورد نظر خود را برای دیدن انتخاب کند. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اما اینکه از این یادمان‌ها به چه شیوه‌یی بهره‌گیریم به توان ما بازمی‌گردد و اینکه چگونه بتوانیم از این آثار برای مردم منطقه‌یی که آن آثار در محل سکونت آنها واقع شده، منافع اقتصادی ایجاد کنیم. وی بیان کرد: اهمیت فرهنگی و میراثی این آثار به جای خود اما باید بتوانیم از ظرفیت آنها برای تولید ثروت استفاده کنیم. وی گفت: اگر بنا باشد که فقط به دنبال حفظ آثار و ارزش‌های تاریخی و فرهنگی برویم در حقیقت در مسیر تخریب آنها حرکت کرده‌ایم در صورتی که باید بتوانیم در کنار حفظ آنها از این آثار تولید ثروت کنیم.

حناچی افزود: مردمی که در محدوده این آثار زندگی می‌کنند باید به دلیل وجود این آثار و ثبت جهانی آن منتفع شوند و اگر چنین شود حتی اگر بنا باشد کوچک‌ترین خدشه‌یی به این آثار وارد شود نخستین کسانی که واکنش نشان می‌دهند مردم ساکن در این مناطق هستند. وی بیان کرد: در بافت تاریخی شیراز نیز چنین قابلیت‌هایی وجود دارد و اگر فقر در این بافت نهادینه شده علتش این است که ما اعمال سیاست نکرده‌ایم. حناچی اضافه کرد: ما باید کاری کنیم که در بافت‌های تاریخی، تمام هدایت کمک‌های دولت و بخش خصوصی به سمت این بافت برود. وی افزود: از سوی دیگر وقتی توسعه بی‌رویه شهرها را به عنوان یک سیاست دهه‌های قبل تعریف کردیم به طور طبیعی مراکز تاریخی شهرها به سمت زوال می‌روند. حناچی اظهار کرد: باید در کنار حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی، سرمایه‌ها را به داخل شهرها هدایت کنیم. در این آیین، فیروز تکاور به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس معرفی و از خدمات خداداد مقبلی، مدیرکل پیشین تقدیر شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر