علت قطعی برق در شمال کشور

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۴۸


مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی اعلام کرد: نیروگاه‌های کشور طی چند روز گذشته از ذخیره گازوییل خود استفاده کرده و مشکلی برای تامین برق در نیروگاه‌ها وجود ندارد.

به گزارش پاون، غلامرضا مهرداد ضمن بیان این خبر اظهار داشت: هم‌اکنون مشکلی از جهت تامین برق از سوی نیروگاه‌های کشور وجود ندارد و نیروگاه‌های کشور جز بخش سیکل ترکیبی نیروگاه نکا که سوخت آن صرفا گاز است، در آمادگی کامل به سر می‌برند و در حال تولید برق هستند. وی افزود: قطعی برق در شمال کشور نه به‌دلیل کمبود تولید بلکه به بارش برف و سقوط درختان روی خطوط توزیع بوده که در حال برطرف شدن است. مهرداد اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 3.5میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی گازوییل در نیروگاه‌های کشور وجود دارد و 60درصد مخازن در سال جاری بارگیری شده است. وی با اشاره به اولویت مصرف گاز به منازل و مصارف خانگی، اظهار داشت: با توجه به برودت شدید هوا، استفاده از سوخت گاز در برخی نیروگاه‌ها محدود شده و از سوخت دوم شامل گازوییل و نفت کوره استفاده می‌شود. وی درباره ذخیره سوخت نیروگاه‌های کشور گفت: از مجموع ذخیره سوخت گازوییل در نیروگاه‌ها 8درصد بیشتر از روزهای گذشته به مصرف رسیده و موجودی این مخازن به 52درصد رسیده است.

مهرداد خاطرنشان کرد: در 8ماهه اول سال جاری، 95درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز بوده که این یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی تصریح کرد: سوخت اول همه نیروگاه‌های کشور، گاز طبیعی است و به خاطر نرخ پایین‌تر، آلودگی کمتر و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری، مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های کشور دارای اولویت است.

وی با اشاره به محدودیت‌های زیست‌محیطی برای مصرف مازوت اظهار داشت: براساس مصوبه هیات دولت از سوخت مازوت در شرایط اضطراری می‌توان استفاده کرد ولی به لغو حکم قضایی نیاز است تا پلمب مازوت در نیروگاه‌ها باز شود و تنها در شهر تبریز با حکم قضایی مصرف سوخت مازوت امکان‌پذیر شده است.

وی درباره بارگیری مخازن سوخت کشور گفت: فصل بارگیری نیروگاه‌های کشور، 8ماهه نخست سال است و بعد از آن به‌دلیل شرایط جوی امکان ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها، به سختی میسر می‌شود.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: به‌دلیل نگرانی از استمرار شرایط جوی فعلی و امکان تکرار آن تا پایان زمستان، در حال رایزنی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و نیروگاه‌ها هستیم تا نسبت به تحویل هرچه بیشتر سوخت نفت گاز به نیروگاه‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته، نیروگاه‌های کشور در آماده‌باش کامل بودند و پرسنل ستاد شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیز دایر بود و خوشبختانه با وجود مضیقه‌های موجود، مشکلی به لحاظ تامین برق ایجاد نشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر