امریکا مسوول مشکلات بانکی کشورها با ایران است

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۴۷

مدیرعامل شرکت تِوِل اسلوونی، مسوول مشکلات کنونی بانکی کشورها با ایران را امریکا دانست و گفت: با وجود هموار نبودن راه به ما اطمینان خاطر داده شده است برای آغاز همکاری‌ها مشکلی وجود ندارد. «ایزتوک زیوکو» که برای شرکت در نشست مشترک تجاری ایران و اسلوونی به تهران سفر کرده بود در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حضور نمایندگان سه بانک مهم به ویژه بزرگ‌ترین بانک اسلوونی در هیات تجاری اعزامی به تهران، نشانه ایمنی تجارت با ایران است.

این مدیر اسلوونیایی ادامه داد: بانک «نوا لیوبلیانسکا» (بزرگ‌ترین بانک اسلوونی) و بانک‌های«گورنیسکا» و «اس.‌ای. دی» با مقام‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی و برخی بانک‌های ایران برای برقراری و توسعه همکاری درحال مذاکره‌اند. وی ادامه داد: اطلاع داریم، برخی توافق‌های بانکی درحال شکل‌گیری است و به نظر می‌رسد، مشکلی برای آغاز همکاری‌های تجاری میان 2کشور وجود ندارد. زیوکو گفت: این سه بانک می‌توانند به لحاظ تامین مالی و ارائه ضمانت‌های مورد نیاز صاحبان کسب و کارها را پشتیبانی کنند. وی اعلام کرد: این سفر نخستین دیدار من از ایران است و شرایط تجارت، شریکان مناسب، قوانین و مقررات تجارت و برخی آمارها و اطلاعات دیگر را بررسی کرده‌ام. مدیرعامل شرکت تول گفت: این شرکت متخصص طراحی و تولید سیستم‌های گازسنجی است که به سنجش و اندازه‌گیری میزان گازهای قابل انفجار و سمی در محیط‌های مستعد خطر مانند پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع شیمیایی و سایر فضاهایی که احتمال انتشار گازهای قابل انفجار و سمی وجود دارد، می‌پردازد.

زیوکو افزود: این شرکت همچنین متخصص طراحی و ساخت ابزارهای نوآورانه برای بررسی مشکلات نشت در صنعت نفت و گاز است. به گزارش ایرنا، نشست تجاری ایران و اسلوونی سه‌شنبه گذشته (دوم آذر ماه) با حضور رییس‌جمهوری اسلوونی، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان 50 شرکت اسلوونیایی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و بخش خصوصی دو طرف در این نشست، سه تفاهمنامه همکاری امضا کردند. سه‌شنبه گذشته همچنین سه سند همکاری در حضور روسای جمهوری این دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، فناوری و نانوزیستی به امضا رسید. رییس‌جمهوری اسلوونی سه‌شنبه گذشته در دیدار با رهبر معظم انقلاب، مذاکرات خود با مقام‌های کشور ما را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ما به دنبال عمیق‌تر کردن روابط خود با ایران در تمام زمینه‌ها هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر