روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۹۶

اعتبارات وزارت بهداشت محدود است- ایرنا| وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکانات و اعتبارات این وزارتخانه جوابگوی اجرای تمام پروژه‌ها و برنامه‌های این حوزه نیست. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از مرکز بهداشتی درمانی دندی در پاسخ به اعتراض شماری از مردم این شهر به وضعیت بهداشتی درمانی موجود در دندی، توقعات مردم این منطقه درخصوص مسائل بهداشتی را بجا دانست و افزود: مشکلات موجود منحصر به این شهر نیست بلکه کل کشور را دربر می‌گیرد.

آبروی مردم حق‌الناس است- ایسنا| امام جمعه موقت تهران گفت: عزادار سیدالشهدا و دیندار باید به حق‌الناس در عرصه‌های فردی، مادی و سیاسی توجه داشته باشد. آبروی مردم هم حق‌الناس است، باید به آن توجه داشت. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران، اظهار کرد: سالار شهیدان در ساعات پایانی عمر شریف‌شان این خطبه را برای خدا خواندند که «برای خدا حریم نگهدارید و از فریب دنیا در حذر باشید.» وی با بیان اینکه دنیا برای هیچ‌کس حتی خوبان خوبان هم ماندگار نیست، گفت: اگر دنیا قرار بود بماند شایسته‌ترین کسانی که جا داشت بمانند، انبیا بودند.

صدور «ویزای اربعین» در مرزها محال است-تسنیم| مدیرکل امور مرزی وزارت کشور بااشاره به افزایش 100درصدی اعزام زائران به عتبات عالیات در تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: برخی تصور می‌کنند که ویزای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین در مبادی خروجی و ورودی توزیع می‌شود در صورتی که چنین برنامه‌یی محال است. مجید آقابابایی درباره امنیت مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: باوجود افزایش 100درصدی اعزام زائران در مرزها، خوشبختانه هیچ‌گونه مشکل امنیتی و خللی برای زائران ایجاد نشد. مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به همه کسانی که در ایام خاص به‌ویژه اربعین حسینی قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، توصیه کرد روادید (ویزا) را از طریق دفاتر مجاز و قانونی و براساس تمهیدات اندیشیده شده دریافت کنند.

ایران اس-‌300 را به‌طور کامل تحویل گرفت- ایسنا| شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی اس-300 را به‌طور کامل به ایران تحویل داده است. خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز روز چهارشنبه با استناد به آژانس صادرات تسلیحات روسیه اعلام کرد که مسکو فرآیند تحویل سامانه‌های دفاع موشکی اس-300 را به تهران تکمیل کرده است.

درخواست ظریف از دبیرکل جدید سازمان ملل- ایرنا| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، انتخاب آنتونیو گوترس را به‌عنوان دبیرکل آتی سازمان ملل متحد به وی تبریک گفت. وی در پیام خود خواهان مبارزه سازمان ملل متحد با افراطی‌گری خشن و ایفای نقش موثر و کارآمد این سازمان در یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و برآمده از خواست مردم در یمن و سوریه شده است. ظریف همچنین به‌ثمر رسیدن برجام را مایه افزایش امید در منطقه برشمرد و از گوترس خواست به اجرای کامل برجام و پایبندی کامل همه طرف‌های این توافقنامه، به تعهدات خود کمک کرده و آن را پیگیری کند.

سفیر جدید مراکش بعد از 8سال در راه تهران- ایسنا| حسن حامی به‌عنوان سفیر جدید مراکش در ایران به‌زودی عازم تهران می‌شود. خبرگزاری رسمی مراکش روز پنج‌شنبه گزارش داد، پادشاه مراکش (محمد ششم) در کاخ سلطنتی در کازابلانکا، با تعدادی از سفرای جدید این کشور در نقاط مختلف جهان پیش از آغاز ماموریت‌شان دیدار کرد که یکی از این افراد حسن حامی سفیر جدید مراکش در تهران بود. گفتنی است در اواخر اسفند1387 کشور پادشاهی مراکش به‌طور ناگهانی، قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران را اعلام کرد اما در اوایل روی کار آمدن دولت یازدهم، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وقت وزیر امور خارجه، از توافق میان ایران و کشور پادشاهی مراکش با هدف ضرورت بازگشت روابط دیپلماتیک میان دو کشور خبر داد و گفت: سفارتخانه‌های دو کشور به‌زودی بازگشایی خواهند شد.

واکنش معاون سیاسی رییس‌‌جمهوری به نامه عربستان- ایرنا| حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به جنایت سعودی و نامه تاسف این رژیم به شورای امنیت در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: عربستان دو راه بیشتر ندارد؛ یا اعتراف به شکست، توقف حملات، خروج و پذیرش نتایج جنایات یا فرو رفتن بیشتر در باتلاق جنایت جنگی و دادگاه بین‌المللی. گفتنی است عربستان در نامه به شورای امنیت، با وعده تحقیق و تفحص درباره این جنایت، قول داده همه ابعاد کشتار را بررسی کرده و نتایج آن را به‌زودی منتشر کند.

دیدار خداحافظی سفیر ایران در دمشق با نخست‌وزیر سوریه- ایلنا| محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در دمشق در دیدار خداحافظی خود به‌مناسبت پایان ماموریتش در این کشور با عماد محمد دیب خمیس نخست‌وزیر سوریه دیدار و با‌اشاره به همکاری‌های راهبردی دو کشور بر حمایت کشورمان از سوریه در مقابل تروریسم تاکید کرد. گفتنی است در این دیدار خداحافظی که با حضور وزیران نفت و اقتصاد و دبیرکل نخست‌وزیری سوریه برگزار شد، نخست‌وزیر سوریه از تلاش‌های سفیر کشورمان در ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور در تمام زمینه‌ها تقدیر کرد.

دفاع وزیر خارجه عمان از ایران در مصاحبه با روزنامه سعودی- فارس| یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در مصاحبه‌ با روزنامه عکاظ سعودی، کشورهای عربی را در بحران سوریه سهیم دانست و گفت: بحران یمن مساله‌یی میان خود یمنی‌هاست و هیچ سلاح ایرانی نیز از خاک عمان برای یمن قاچاق نشده است. وی در پاسخ به سوالی که ایران را متهم به دخالت در یمن می‌کرد، پاسخ داد: برادر عزیر، اگر تو سراغ من‌ نیایی، من هم سراغ تو نمی‌آیم. یمنی‌ها خودشان با خودشان اختلاف[نظر] دارند. شما خوب می‌دانید که 6جنگ با دولت مرکزی [یمن] انجام شده است. آدمی که در حال جنگ است، دنبال کسی می‌گردد که کمکش کند. بهتر است که همه به فکر هم باشند.

هیچ استیضاحی در هیات‌رییسه مطرح نشده است-ایسنا| بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ استیضاحی در دستور کار هیات‌رییسه نیست، اظهار کرد: استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش باید درمورد آن تعیین‌تکلیف کنند زیرا بیش از این معطل شدن به صلاح مجلس و وزیر نیست. وی افزود: استیضاح‌کنندگان باید در این رابطه تکلیف را مشخص کنند اگر به‌دنبال استیضاح هستند آن را پیگیری کرده و اگر هم به‌دنبال صلح و سازش هستند، انجام شود. بیشتر از این معطل شدن کار نه به صلاح مجلس است و نه به صلاح فانی وزیر آموزش و پرورش، بنابراین اگر می‌خواهند استیضاح انجام شود یا نشود باید سریع‌تر تعیین‌تکلیف کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر