مرد میدان باشید و هزینه دهید

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۰۷

سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه حرکت رو به جلو هزینه و مخالفانی دارد، خطاب به اعضای هیات دولت گفت: مرد میدان باشید؛ هزینه بدهید.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدحسن خمینی در تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: ایام هفته دولت، ایام مبارکی است که دولت بتواند زحمات بسیار زیاد و خدمات بسیار گسترده‌یی که به دست و بازوی آنها تحقق یافته به مردم گزارش دهد.

یادگار امام با اشاره به خاطره‌یی از سال‌های آغاز نهضت امام خمینی(ره) این خاطره را برای روزهای پشت سر و پیش روی دولت کمک‌کننده دانست و تصریح کرد: یکی از قدیمی‌ترین یاران امام می‌فرمود که در سال 42 وقتی داشتم به منزل امام می‌رفتم، دیدم اطلاعیه‌یی را به دیوار چسبانده‌اند و یک صفحه فحش غیرتکراری به امام دادند. اطلاعیه را کندم و داخل حیاط شدم. وقتی امام دیدند که برگه دست من است قبل از اینکه حرف بزنم به من گفتند که صبح خودم آن را دیدم و نکندم سپس گفتند که تا فحش نخوریم کار پیش نمی‌رود.

وی با تاکید بر اینکه کار بزرگ حتما مخالفان دشنام‌گو دارد، ادامه داد: اگر انسان در برابر دشنام سر خم کند خودش را به ارزان‌ترین قیمت فروخته است؛ اگر قرار باشد انسان در مقابل دشنام کوتاه بیاید در حقیقت قیمت بسیار کمی روی خودش گذاشته است.

سیدحسن خمینی افزود: استاد شهید مطهری تعبیری دارند که می‌گویند من رفتار بعضی‌ها را به «منطق ماشین دودی» تعبیر می‌کنم؛ در قدیم وقتی قطار ایستاده همه برای تیمن و تبرک به آن دست می‌زدند ولی وقتی قطار حرکت می‌کرد به آن سنگ می‌زدند بنابراین حرکت رو به جلو حتما مخالفانی دارد. این مخالفان بعضا از منطق و فضای انصاف خارج می‌شوند اما کسی که در مقابل دشنام‌ها و بی‌انصافی‌های آنها سر فرود بیاورد، قیمت بسیار نازلی روی خودش گذاشته است.

وی با بیان اینکه امام بیشترین دشنام را از دوست و دشمن و هم لباس و غیر هم لباس خورده است، یادآور شد: عظمت امروز امام را ببینید ولی در کنار آن وقتی را هم ببینید که لیوان فرزند شهیدش (حاج آقا مصطفی) را آب کشیدند. یادگار امام ضمن بیان اینکه مقابله با تحجر و سکولاریسم و ایستادن بر اندیشه هزینه دارد، خطاب به هیات دولت گفت: مرد میدان باشید و هزینه بدهید. وی خطاب به اعضای دولت توصیه کرد که ایستادگی بر اندیشه داشته باشند و افزود: البته الزاما کسی که ثبات رأی دارد، درست عمل نمی‌کند. باید علاوه بر ثبات رأی به صحت رأی نیز توجه شود. اما اگر توکل کردیم و صحت رأی داشتیم و خداوند کمک کند تا ثبات قدم پیدا کنیم، آنگاه پیش می‌رویم.

وی یادآور شد: هجمه‌ها بر دولت سنگین است و بی‌انصافی‌هایی وجود دارد که عزم و تلاش دولت را طلب می‌کند. در رأس دولت شخصیت محترم، وجیه و مقبولی وجود دارد که نشان دادند این هزینه‌ها را به خوبی پرداخت می‌کنند و به عهدی که با مردم بستند، پایبند هستند. امید داریم که اعضای کابینه هم اینگونه باشند و همت مضاعفی را بدرقه کار خودشان کنند و این مسیر را که تا الان آمدند، ادامه دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر