رویترز: صادرات آلمان به ایران افزایش یافت

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۲۶


رویترز اعلام کرد: بعد از لغو تحریم‌ها، صادرات آلمان به ایران افزایش قابل توجهی داشته است و پیش‌بینی می‌شود این افزایش در سال آینده به 30درصد برسد. به گزارش فارس، به نقل از رویترز، براساس آمارهای تجاری رسمی، صادرات آلمان به ایران که عمدتا ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه است در نیمه نخست امسال بعد از لغو تحریم‌ها علیه ایران افزایش قابل توجهی داشته است.

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرده است، صادرات به ایران در 6 ماهه نخست امسال 15درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و رقمی معادل 1.13میلیارد یورو (1.3میلیارد دلار) را شامل می‌شود.

مایکل تاکوس، رییس اتاق بازرگانی آلمان - ایران می‌گوید: تقاضای بسیار زیادی در ایران برای کارخانجات و تجهیزات آنها وجود دارد همچنین محصولات شیمیایی و مهندسی برق هم از تقاضای بالایی برخوردار است.

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد: میزان تقاضا درباره تکنولوژی انرژی تجدیدپذیر که اساسا ایستگاه‌های تولید برق از باد است نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی پیش‌بینی کرده است که صادرات به ایران در ماه‌های آینده افزایش بیشتری خواهد داشت و به میزان 25درصد در سال 2016 و تا 30درصد در سال 2017 افزایش یابد.

تاکوس در ادامه گفته است، لغو تحریم‌ها علیه ایران که چندین سال برقرار بود اکنون با لغو آنها پیمان‌های تجاری جدیدی امضا شده است.

براساس این گزارش، علامت مثبت دیگری در صادرات آلمان به روسیه وجود دارد که با وجود تحریم‌ها علیه روسیه میزان صادرات آلمان به این کشور تنها با افت 3.5درصدی مواجه شده و این حاکی از آن است که تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه کمترین تاثیر را داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر