گزارش مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از سهام عدالت آماده شد

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۵۶

نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از سهام عدالت در روزهای آخر مجلس نهم آماده شد اما به دلیل ازدیاد گزارش‌ها، در دستور کار مجلس قرار نگرفت، با این حال در حال حاضر این گزارش آماده است.

سید ناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو در خصوص تحقیق و تفحص از سهام عدالت در مجلس گفت: این موضوع توسط برخی نمایندگان مجلس مطرح و در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گفت و در صحن علنی مجلس نیز به آن رای داده شد و گروهی برای پیشگیری آن تشکیل شد، اما در مدت 6 ماه فرصتی که باید به نتیجه می‌رسید نمایندگان نتوانستند نتیجه را به صحن علنی اعلام کنند تا گزارش خوانده شود. نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در روزهای آخر مجلس نهم این گزارش آماده شد اما به دلیل ازدیاد گزارش‌ها، در دستور کار مجلس قرار نگرفت و به همین دلیل برای قرائت به صحن علنی مجلس نرسید. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این گزارش آماده است، اظهار داشت: زمانی که در صحن علنی بحث آزادسازی سهام عدالت در بورس مطرح شد و طرحی نیز توسط نمایندگان آماده شده بود؛ صحبت از 5میلیون تومان بودن ارزش سهام عدالت مشمولین در سال 93 بود که در حال حاضر ارزش آن کاهش یافته است. این نماینده مجلس افزود: در آن زمان همچنین بحث‌هایی مطرح شد که سهام عدالت به افراد متوسط به پایین جامعه پرداخت شده است و اگر آزادسازی شود، بیشتر آنها فروشنده خواهند بود و افراد خاصی خریدار می‌شوند که در نتیجه تجمیع قدرت و ثروت برای عده‌یی خاص اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه برنامه دولت این بود که سهام عدالت به محلی برای درآمد جزئی و دایمی افراد تبدیل شود نه اینکه این سهام در بورس فروخته شود و در اختیار عده‌یی ثروتمند قرار بگیرد، گفت: برخی نمایندگان مجلس نظر بر آزادسازی سهام عدالت دارند تا در زمان آزادسازی افراد بتوانند اقدام به خرید و فروش آنها کنند که قطعا افراد نیازمند فروشنده هستند. نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت قرار بود این سهام را در اختیار 49میلیون نفر سهامدار سهام عدالت بگذارد که در حال حاضر این تعداد مشمول هم سهام عدالت دارند و هم ندارند؛ یعنی آنها در مجمعی که تشکیل می‌شود و هیات‌مدیره‌یی که انتخاب می‌شوند هیچ دخالتی ندارند و به روایتی سهام عدالت دوباره توسط دولت اداره می‌شود. وی اضافه کرد: بر این اساس نمایندگان می‌گویند اگر دولت واقعا سهام عدالت را به مشمولان واگذار کرده است باید گیرندگان سهام عدالت خود در تصمیم‌گیری‌ها از جمله نصب و عزل افراد تصمیم‌گیرنده در خصوص سهام عدالت دخیل باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر