درحالی که مطالبه اصلی رییس مرکز ملی فرش ایران و البته وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی فرش دستباف ایران، افزایش بودجه تبلیغاتی فرش دستباف در بازارهای خارجی بود، مجتبی خسرو تاج، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت که خود در این مراسم حضور نداشت خبر داد که بخشی از درآمد حاصل از این نمایشگاه به تبلیغات فرش دستباف ایرانی در خارج از کشور اختصاص مییابد. محمدرضا نعمتزاده با تاکید بر ضرورت تبلیغات فرش دستباف ایرانی این وعده را داد که وزارتخانه متبوعش برای تبلیغات و شناسایی فرش دستباف ایرانی بودجه لازم را اختصاص خواهد داد. البته وی قول تامین این بودجه را با کمک اتحادیهها و تولیدکنندگان فرش دستباف همراه با حمایت مالی دولت داد و گفت: در گذشته این ارتباط بین دولت و تشکلها بهطور کافی وجود نداشت که باید این ارتباطات بیش از گذشته گسترش پیدا کند.
ادامه در صفحه 10