ظریف: تصمیم در مورد تغییر برخی مدیران مدت‌ها قبل گرفته شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۹۶


وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص تغییراتی که در ساختار وزارت امور خارجه کشور ایجاد شده، گفت: توهینی بالاتر از این نسبت به جمهوری اسلامی متصور نیست که ادعا شود تغییر مقاماتش به درخواست این و آن انجام می‌شود.

محمدجواد ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره گمانه‌زنی‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره دلایل تغییرات اخیر در وزارت امور خارجه اعلام کرد: تصمیم در مورد تغییر برخی مدیران ارشد وزارت خارجه براساس برنامه‌ها و اولویت‌های کاری روابط خارجی کشور و مدت‌ها قبل از عید امسال گرفته شد ولی برای حفظ شئونات همکاران با تاخیر انجام و همان زمان رسانه‌ها خبر تغییر را منتشر و من هم در اظهاراتی تغییر و گردش مدیران وزارت امور خارجه را کاملا طبیعی خواندم.

محمدجواد ظریف افزود: توهینی بالاتر از این نسبت به جمهوری اسلامی متصور نیست که ادعا شود، تغییر مقاماتش به درخواست این و آن انجام می‌شود. تاکنون هیچ‌کس در منطقه یا خارج از آن جرات چنین درخواستی از ایران اسلامی نداشته و هیچگاه نخواهد داشت. امیدواریم برخی به خاطر ملاحظات داخلی، قبح عبور از این خطوط قرمز نظام مقتدر و سربلند جمهوری اسلامی را نشکنند.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: محور مقاومت قوی‌تر از آن است که با افراد خاص گره زده شود و آنها که چنین تحلیل‌هایی ارائه می‌کنند، خواسته یا ناخواسته بیش از آنکه مقاومت را تقویت کنند آن را تضعیف می‌کنند. چگونه است گروه‌ها و افرادی که تندترین شعارهای انقلابی را مطرح می‌کنند با عدم خودباوری، تصورات دروغینی درباره روش انتصاب در جمهوری اسلامی و نظام برآمده از انقلاب اسلامی را در مخیله خود گنجانده و آن را منتشر می‌کنند؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر