روی خط خبر

۱۳۹۴/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۰۳۶۷

قول مساعد «جان کری»

برای حل مشکلات تجار

گروه تجارت رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: برخی مسائل بانک‌ها و بیمه‌های خارجی در ارتباط با ایران هنوز وجود دارد. مشکلات بانک‌های درجه دو و سه تقریبا در حال حل شدن است اما مسائل مربوط به بانک‌های درجه یک حل نشده است. آقای ظریف قول برطرف شدن این مشکل را داده و در تماس با جان کری درباره این موضوع صحبت کرده‌اند. مسعود خوانساری در مراسم هیات اعزامی اتاق بازرگانی تهران به آلمان اظهار کرد: بانک‌ها برای ارتباط با ایران جریمه‌های زیادی به امریکا داده‌اند اما آقای ظریف قول داده که این مشکل برطرف شود. خوانساری در ادامه، درباره زیربار نرفتن بانک‌های بزرگ برای همکاری با ایران، گفت: تحریم‌های اولیه امریکا برداشته نشده، اما تحریم‌های اتمی برداشته شده است و بانک‌ها نگران تشخیص ناصحیح میان تحریم‌های اولیه و اتمی هستند؛ چراکه از غضب امریکا و جریمه شدن دوباره هراس دارند. رییس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: سفر هیات تجاری به آلمان بعد از رفع تحریم‌ها یک دوره آموزشی برای ما بود، زیرا ما 7 تا 8سال روابط‌مان با دنیا قطع شده بود.


خروج چینی‌ها از تامین قطعات

گروه خودرو با آغاز سفرهای نوروزی، جشنواره خدمات خودروسازی‌ها نیز آغاز شده و تا 16فروردین ماه 95 ادامه دارد. مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در این باره گفت: باتوجه به باز شدن شبکه‌های تامین بعد از رفع تحریم‌ها، می‌توانیم اقلام را از منابع اصلی پژو و رنو تامین کنیم؛ بنابراین اقلامی که از سازندگان چینی وارد می‌شد، از بازار حذف و قطعات اصلی تامین خواهد شد و در کمیسیون معاملات این شرکت، برای سال آینده هیچ قطعه‌یی با محوریت تامین از چین تصویب نشده است. سیدرضا حسینی گفت: از دو، سه ماه گذشته، تامین قطعات در شبکه‌های اصلی خود قرار گرفته است؛ شاید بخشی از قطعات چینی در بین قطعاتی باشند که عرضه می‌شوند اما درصد قابل توجهی از قطعات از منابع اصلی تامین شده است. حسینی افزود: در این طرح، 464بخش از قطعات پرمصرف و بیشترین نیاز شبکه شامل 850هزار قطعه تهیه شده است.


ادامه واردات گندم در سال 95

مهر وزیر جهادکشاورزی در حالی خبر منتفی شدن ممنوعیت واردات گندم در سال ۹۵ را تایید کرد که وی پیش از این، در نامه‌یی به وزیر صنعت خواستار ممنوعیت واردات گندم در سال آینده شده بود. محمود حجتی افزود: از آنجا که گندم در کالاهای گروه یک قرار دارد و مشمول قیمت‌گذاری است، بنابراین واردات این محصول در بخش دولتی و خصوصی کنترل می‌شود. حجتی تاکید کرد: یک موضوع در واردات گندم در دستور کار جدی است که براساس آن، قرار است گندم وارد و فرآوری شود و برای استفاده در صنایع آرد، ماکارونی و نشاسته، تولید و مجددا صادر شود.


صادرات محصولات ارگانیک

گروه صنعت عضو انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی از تقویت حضور ایران در بازار محصولات ارگانیک خبر داد. به گفته علی نقیب، برای نخستین‌بار، پاویون ایران متشکل از برخی تولیدکنندگان برتر ارگانیک در نمایشگاه بایوفاخ به عنوان معتبرترین نمایشگاه عرصه تجارت بین‌المللی ارگانیک جهان برپا شد و محصولاتی که در بایوفاخ ارائه شدند، همگی ارگانیک و شامل انواع مواد غذایی تازه، مواد غذایی یخ‌زده، مواد اولیه محصولات غذایی، تمام محصولات سوپرمارکتی، انواع شیرینی و دسر و شکلات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع محصولات لبنی، محصولات وِگان(گیاه‌خواری)، انواع فرآورده‌های گوشتی و دام و طیور، تکنولوژی و ماشین‌آلات ساخت و بسته‌بندی و همچنین شرکت‌های تبلیغاتی وابسته به این صنعت بودند. نخستین پاویون ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی ارگانیک جهان، با ایده‌پردازی و مدیریت از سوی شرکت آرایشی و بهداشتی دکتر عبیدی و با حمایت اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و تهران برگزار شد و پرچم ایران، در کنار کشورهای برتر حوزه محصولات ارگانیک از جمله سوییس و کانادا و امریکا، بالا رفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر