کاسبان: گفتمان ما اصلاح‌طلبی و اصولگرایی است

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۱۶

محمدرضا ستاری| نخستین کنفرانس خبری محمد کاسبان دبیرکل ائتلاف اعتدال‌گرایان روز گذشته برای معرفی فهرست 22نفره جبهه پیشگامان اعتدال تشکیل شد. دبیرکل ائتلاف اعتدال‌گرایان در این نشست عمر تشکیل این جبهه را قریب به 3ماه و ازجمله مهم‌ترین اهداف آن را تبدیل شعار اعتدال و گفتمان در کنار گفتمان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایی در کشور اعلام کرد. کاسبان یکی از ارکان مهم توسعه همه‌جانبه را رسانه‌هایی دانست که فارغ از نگرانی‌های صنفی می‌توانند به این توسعه یاری برسانند. وی با بیان اینکه یکی از تلاش‌های ما در مجلس آینده این است که قوانین بررسی صلاحیت‌ نامزدها اصلاح شود، اذعان داشت: اگر قرار بر رد یا احراز نشدن صلاحیت است، این امر باید به نحو قانونمند صورت گیرد که بهانه‌یی به دشمنان خارجی ندهد زیرا دلایل عنوان شده ردصلاحیت‌ها شایسته کشور اسلامی ما نیست. دبیرکل ائتلاف اعتدال‌گرایان بااشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه باید در این انتخابات شرکت کنند و ما عقیده داریم غالب عزیزانی که ردصلاحیت شده‌اند از خدمتگزاران نظام اسلامی هستند، افزود: یکی از موارد مهم ما در این جبهه صرف‌‌نظر از اینکه به مجلس راه پیدا کنیم یا نکنیم، پرداختن به مسائل مهم کشور به‌عنوان کارگروه‌های تخصصی است و به‌عنوان اتاق فکر نمایندگانی که از این جبهه به مجلس راه می‌یابند عمل خواهیم کرد.


دو اتفاق مهم فضای پسابرجام

کاسبان در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه تعادل درمورد استفاده بهینه از فضای پسابرجام در مجلس آتی گفت: دو اتفاق مهم در طول یک سال گذشته در کشور رخ داده که می‌تواند فضای اقتصاد آینده کشور را متحول کند. نخستین اتفاق حل‌وفصل پرونده هسته‌یی و رسیدن به توافق برجام بود که در سایه مدیریت مقام معظم رهبری و با همت دولت یازدهم به سرانجام رسید و اجرایی شد. اتفاق دوم نیز آن است که باتوجه به اینکه قیمت نفت به کمترین میزان خود در دو دهه اخیر رسیده ما باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا یک بار برای همیشه از شر بودجه نفتی خلاص شده و از منابعی که در فضای پسابرجام نصیب ما می‌شود، بتوانیم استفاده کنیم تا با یک برنامه منسجم میان‌مدت از خام‌فروشی خارج شویم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت همه‌جانبه از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به‌عنوان استوانه نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: ستادهای مردمی این جبهه حمایت از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری را در دستور کار دارند. کاسبان همچنین در پایان از علی مطهری به‌عنوان سرلیست جبهه پیشگامان اعتدال نام برد و در ادامه افزود: شخصیت‌های مهمی همچون بیادی، الیاس حضرتی، مصطفی کواکبیان، حسن سبحانی، محمد غرضی، کاظم جلالی، بهروز نعمتی، پرویز کاظمی، حبیب‌الله عشایری، سهیلا جلودارزاده، محسن علیجانی‌زمانی، محمدرضا دشتی‌اردکانی، حسین فاطمیه و ویدا کاظمی، قاسمعلی فلاحیان و محمدرضا اعلایی از شخصیت‌هایی هستند که مهم‌ترین دغدغه‌های مردم را دارند و باید در مجلس آینده از این افراد استفاده کنیم.


حساس‌ترین آرایش سیاسی

حبیب‌ا‌لله عشایری نیز که در این نشست سخن گفته بود با بیان اینکه این دوره از انتخابات مجلس از حساسیت زیادی از جهت آرایش سیاسی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با بررسی عملکرد 9دوره مجلس درمی‌یابیم که مجلس موجود چندان خوشایند به‌نظر نمی‌رسد و این ماحصل کار نمایندگان محترم در قوه مقننه است، برهمین اساس باید در این دوره از مجلس اهتمامی در جهت همکاری میان مجلس و قوه مجریه به‌ وجود آید.

وی ادامه داد: امروز وضعیتی حساس چه از لحاظ داخلی و چه از لحاظ خارجی بر کشور حاکم است و همه اساتید و متخصصان در تلاش هستند تا برنامه منسجمی از فضای پسابرجام ارائه کنند که این امر مستلزم یک فضای تعامل و گفتمان میان اعضای مجلس و دولت است. عشایری ادامه داد: در بحث اقتصاد نیز شاهد چالش‌هایی هستیم که بارزترین آن بیکاری طیف وسیعی از جوانان است. این موضوع و چالش‌های دیگر مانند فاصله طبقاتی و بدهی‌های مختلف دولت که بخشی از آن میراث دولت قبل است مورد وفاق تمام نمایندگان بوده و با یک اهتمام و پشتکار ملی می‌توان آن را حل کرد در این صورت شاهد حرکت رو به جلویی خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر