بیش از نیمی از بازار سیگار دست خارجی‌ها است

۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۳۹۴

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه بیش از نیمی از بازار سیگار ایران در اختیار خارجی‌هاست، درباره حاشیه‌های ایجاد شده در شرکت دخانیات توضیحاتی را ارائه کرد.

محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر 12درصد از مصرف سیگار در کشور توسط شرکت دخانیات تامین می‌شود، اظهار کرد: قبلا سهم شرکت دخانیات از تامین سیگار کشور بیشتر بوده اما در 8سال این سهم از دست رفت که در تلاشیم که دوباره سهم این شرکت را افزایش دهیم. وی با بیان اینکه شرکت دخانیات در ابتدا 24میلیارد نخ سیگار تولید و عرضه می‌کرد، ادامه داد: این در حالی است که در سال گذشته تولید و فروش سیگار توسط شرکت دخانیات ایران کمتر از 9میلیارد نخ بوده است.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران دلیل کاهش سهم و تولید شرکت دخانیات را اضافه شدن شرکت‌های دیگر به این بازار و گرفتن سهم توسط آنها دانست و گفت: در حال حاضر حدود 40درصد از سهم بازار سیگار ایران توسط قاچاق و 15درصد توسط واردات تامین می‌شود؛ به عبارت دیگر سهم سیگارهای خارجی در بازار ایران بیش از 50درصد است.

به گفته برخوردار، شرکت دخانیات در صورت دو شیفت کار کردن به تنهایی می‌تواند بیش از 60 تا 70درصد از نیاز کشور را تامین کند. وی همچنین درباره حاشیه‌هایی مبنی‌بر رفتنش از شرکت دخانیات، گفت: اگر در جایی نتوانم کار کنم، خودم استعفا می‌دهم و کار به برکناری نمی‌کشد، چراکه در شأن من نیست و این موضوعات مطرح شده نیز شایعه بوده است. مدیرعامل شرکت دخانیات ایران درباره حمایت کارکنان دخانیات از برخوردار در محل این شرکت نیز گفت: من دو روز به دلیل انجام یک جراحی در شرکت نبودم و به همین دلیل با توجه به شایعات مطرح شده، کارکنان تصور کردند که من رفته‌ام و زمانی که برگشتم از این موضوع استقبال و حمایت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر