مذاکره ۵۰ بیمه خارجی برای پوشش اتکایی

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۹۵


معاون بیمه‌های اتکایی بیمه مرکزی با اشاره به مذاکره 50 شرکت بیمه خارجی با بیمه مرکزی برای ارزیابی بازار بیمه ایران گفت: همه این شرکت‌ها تمایل به فعالیت در حوزه اتکایی دارند.

مینا صدیق‌نوحی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بلافاصله بعد از شروع شدن برجام رفت و آمد شرکت‌های خارجی به ایران افزایش یافت به طوری که در مدت کوتاهی فقط بیمه مرکزی با 50 شرکت مذاکره داشت.

وی افزود: مذاکرات زیادی انجام شد اما پس از روز پذیرش و اجرای برجام در یک دوره دو هفته‌یی و قبل از اجرای برجام از زمانی که امریکا اعلام کرد به کسانی که به ایران سفر کرده باشند ویزای امریکا داده نمی‌شود در یک دوره دو هفته‌یی این رفت و آمدها متوقف شد.

معاون بیمه‌های اتکایی تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع حل و مقرر شد کسانی که به برای فعالیت اقتصادی به ایران سفر می‌کنند از این قاعده مستثنا شوند و به همین دلیل رفت و آمد شرکت‌های خارجی به ایران دوباره از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها از انگلستان بودند که خواهان فعالیت در حوزه بیمه هواپیماست؛ از سوییس شرکت‌هایی آمدند و با توجه به لغو تحریم‌ها از طرف این کشور برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند.

صدیق‌نوحی با بیان اینکه کشورهایی مانند هند قبل از رفع تحریم‌ها هم با ما ارتباط داشتند و از سر‌گیری روابط با آنها مشکلی ندارد، گفت: در این مدت بیشتر شرکت‌هایی که برای ارزیابی بازار ایران حاضر شدند از اروپا بودند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه مذاکره‌کننده هنوز درحال بررسی و ارزیابی بازار ایران هستند، افزود: به عنوان مثال با 7 شرکت آلمانی‌ که برای فعالیت در چند رشته مختلف بیمه تمایل به فعالیت در ایران داشتند، مذاکره شد ولی در نهایت گفتند چند مساله کوچک باقی مانده که اگر آنها هم حل شود، می‌توانند در بازار بیمه ایران فعال شوند.

معاون بیمه‌های اتکایی بیمه مرکزی اضافه کرد: اما برخی شرکت‌های بیمه انگلیس به دلیل اینکه بخشی از سهام‌شان متعلق به شرکت‌های امریکایی است نمی‌توانند در ایران فعالیت کنند. البته این برداشت ماست و آنها هم روی این موضوع درحال بررسی هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر