فایده جمع‌بندی نقدهای بسته ضدرکود

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷

همایش بزرگ 21مرداد که در آن رییس دولت، رییس‌کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، مشاورارشد اقتصادی دولت، وزیران صنعت، نفت، راه و شهرسازی و جمع بزرگی از فعالان بخش خصوصی حاضر بودند، یک مانور بزرگ از طرف دولت بود. دولت یازدهم با این نمایش خیره‌کننده به شهروندان ایرانی یادآور شد که می‌داند رکود بزرگ چه رنجی را بر آنها تحمیل می‌کند و تاکید کرد می‌خواهد با همه قوا این صخره بزرگ مانع خرسندی شهروندان را بشکند.

پیامدهای برگزاری این همایش اما این شد که خودروسازان و متولیان دولتی این رشته، معدنکاران و متولیان دولتی این فعالیت‌ها، بورس‌بازان و ... جداگانه و به مناسبت‌های مختلف خبر دادند که جای آنها در بسته خالی است.

در یک ماه سپری شده اما منتقدان قابل‌توجهی اعم از اقتصاددانان، فعالان صنعت و بازرگانی و ... نقدهای خود را در رسانه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند. باتوجه به اینکه اجرای آنچه که قانون خواهد شد بیش از هر چیز نیاز به مجاب شدن ذهنی مجریان و ذی‌نفعان دارد، بهتر است دولت محترم که پیش از این 10 روز به منتقدان فرصت داده بود نقد خود را به دولت عرضه کنند، جمع‌بندی‌ای از مجموعه نقدها ارایه دهد. اگر مسوولان مرتبط با بررسی دیدگاه‌های منتقدان بتوانند جمع‌بندی کافی و کارشناسانه از انتقادها و منتقدان در یک دوره زمانی مناسب که قاعدتا نباید بیش از چند روز باشد ارایه کنند، چند فایده خواهد داشت؛ یک فایده آن، قدرت و قوت دیدگاه‌های کارشناسی منتقدان یا احیانا ضعف این دیدگاه‌هاست. فایده دوم ارایه جمع‌بندی انتقادها این است که ادعاهای دوباره طرح نخواهد شد و به شبهه‌ها و گمانه‌زنی‌ها پایان می‌دهد و سرانجام اینکه عزم جدی دولت در تعامل با منتقدان را به علاقه‌مندان مسایل اقتصاد سیاسی نشان می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر