تشکیل دادسرای تخلفات ورزشی

۱۳۹۳/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۶۷۰

یک نماینده مجلس از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به‌تخلفات ورزشی خبر داد.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون ورزش خانه ملت در گفت‌وگو با فارس، از طرح وکلای ملت برای تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به‌تخلفات ورزشی خبر داد.

وی با ابراز تاسف نسبت به‌برخی تخلفات رخ داده در ورزش کشور گفت: نمایندگان مجلس با توجه به اطلاع از این تخلفات و با توجه به دغدغه خود برای سالم‌سازی محیط‌های ورزشی درحال تهیه و تدوین طرحی برای تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به‌تخلفات ورزشی هستند.

جلیلی با تاکید بر اینکه طرح تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به‌تخلفات ورزشی در حال تهیه و تدوین است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سالم‌سازی محیط‌های ورزشی و لزوم رسیدگی به‌تخلفات در این محیط‌ها در اسرع وقت طرح را نهایی کرده و به هیات رییسه مجلس تقدیم خواهیم کرد.

وی با تقدیر از زحمات قوه قضاییه در راستای رسیدگی به‌تخلفات، اظهار کرد: با توجه به گستردگی ورزش و لزوم رصد فضاهای ورزشی، تشکیل یک دادسرای ویژه برای ورزش کشور احساس می‌شد که همین موضوع نمایندگان را بر تهیه و تدوین این طرح مجاب کرد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز لزوم تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به‌تخلفات ورزشی به‌دلیل وجود برخی فساد و ناهنجاری‌ها در ورزش کشور به‌خصوص در رشته‌های پرطرفدار همچون فوتبال حس می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز برخی رشته‌های ورزشی شاهد لابی‌‌ها و گردش مالی مبتنی بر دلالی است که از همین رو باید مقابل این روندها و البته روندهای غلط دیگر ایستادگی کرد.

وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که تشکیل دادسرای ویژه رسیدگی به‌تخلفات ورزشی می‌تواند زمینه نظارت و برخورد با تخلفات ورزشی را به‌صورت جدی‌تر فراهم کند.

جلیلی با بیان اینکه برخی مواقع تصمیمات نادرست مدیران باشگاه‌ها باعث وارد آمدن خسارت‌های فراوان به‌منابع عمومی می‌شود، تصریح کرد: وارد آمدن چنین خسارت‌هایی باعث بدبینی سرمایه‌های اجتماعی یا ایجاد شکاف در حوزه‌های عمومی می‌شود که در طرح تشکیل دادسرای ویژه برای رسیدگی به‌تخلفات ورزشی برای آن چاره‌اندیشی شده که طی آن دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم وارد موضوع می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر