واکنش هلال‌احمر به نشت داروها در «ناصرخسرو»‌

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۷۹


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر، ضمن اشاره به تقاضای مردم در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برای تاسیس داروخانه‌های هلال‌احمر جهت تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج، ادعای وجود داروهای هلال‌احمر در ناصرخسرو را اتهامی دانست که قطعا از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدرضا رییس‌کرمی با‌اشاره به مفاد اساسنامه جمعیت هلال‌احمر گفت: طبق بند۸ ماده۳ اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، این جمعیت می‌تواند در بحث تامین و توزیع دارو ورود کند.

وی افزود: باتوجه به نیاز اساسی بیماران خاص به داروهای کمیاب و ضرورت تامین نیازهای مردم، بسیاری از مسوولان استان‌ها و مردم تقاضای تاسیس داروخانه هلال‌احمر در شهرها را داشته‌اند تا از این طریق داروهای بیماران خاص تامین شود. رییس‌کرمی با تاکید بر اینکه مردم باید بتوانند در زمان کمبودها، بحران یا گرانی بی‌رویه داروها به‌ جایی امید داشته باشند و بهترین مکان برای اتکای مردم داروخانه‌های هلال‌احمر است، افزود: اگر مردم مشکل تامین دارو نداشتند، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها با این‌ همه مشغله کاری، پیگیر مکرر تاسیس داروخانه‌های هلال‌احمر در استان یا شهرستان خود نبودند. رییس‌کرمی بااشاره به اینکه تعداد داروخانه‌های هلال‌احمر بسیار اندک است و تقریبا در هر مرکز استان یک داروخانه وجود دارد، افزود: داروخانه‌های هلال‌احمر بسیار کمتر از داروخانه‌های دولتی است و عمدتا با تقاضای مردمی ایجاد شده‌اند؛ این درحالی است که سابقه تاسیس داروخانه‌های هلال‌احمر به زمان جنگ و تامین داروهای حیاتی در زمان کمبودهای دارویی گسترده برمی‌گردد. وی با تاکید بر اینکه داروخانه‌های هلال‌احمر همیشه بازویی قوی برای اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت بوده و هیچ‌گاه دنبال سودجویی نبودند، افزود: نقش این داروخانه‌ها در زمان جنگ و تامین کمبودهای دارویی قابل کتمان نیست.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: هلال‌احمر با صرف هزینه و ایجاد سیستم‌های کنترلی مختلف همچون مکانیزاسیون کلیه فعالیت‌ها، ایجاد سیستم انبار و... بستر امن و مطمئنی را جهت تامین داروهای حیاتی موردنیاز مردم ایجاد کرده است، درحالی‌ که درخصوص داروهای حیاتی که حاشیه سود 4 تا 5درصد دارند انجام این‌گونه امور هزینه‌بر برای بخش خصوصی، توجیه اقتصادی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر