مذاکره برای دریافت مطالبات معوق از هندی‌ها

۱۳۹۴/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۵۲۶۱


مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از سفر هفته گذشته به هند برای پیگیری مطالبات معوق خبر داد و گفت: هند علاقه‌مند به دریافت نفت خام بیشتر از ایران بعد از لغو کامل تحریم‌هاست.

سید محسن قمصری در گفت‌وگو با شانا با اشاره به سفر هفته گذشته به هند با بیان اینکه این سفر به صورت دوره‌یی برگزار می‌شود درباره مهم‌ترین محور مذاکرات با هندی‌ها گفت: دریافت مطالبات معوق و بررسی بازار نفت، مهم‌ترین محور مذاکرات با هند در سفر هفته گذشته بود. وی با بیان اینکه هند از مشتریان سنتی نفت ایران است که پیش از این آمادگی خود را برای افزایش خرید نفت از ایران اعلام کرده بود، در این باره که آیا در این سفر مذاکراتی درباره قیمت خرید نفت از ایران مطرح شده است، اظهار کرد: در این سفر هیچ مذاکره‌یی درباره قیمت نفت و میزان فروش آن مطرح نشده است. به گزارش شانا، هند به عنوان یکی از مشتریان سنتی نفت ایران پس از توافق ایران و ١+٥ آمادگی خود را برای دریافت بیشتر نفت خام از ایران اعلام کرده است؛ همچنین براساس اطلاعات منتشر شده در زمینه حمل‌ونقل نفتکش‌ها، واردات نفت‌خام شرکت آسار هند در ماه اکتبر از ایران، ١٠,٢درصد نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافته است. دلیل این امر، از سرگیری فعالیت یکی از پالایشگاه‌های متعلق به این شرکت پس از پشت سرگذاشتن دوره تعمیرات فصلی عنوان شده است. شرکت نفت آسار در ماه اکتبر به‌طور متوسط روزانه ١٣٤ هزار بشکه نفت‌خام از ایران وارد کرد در حالی که این رقم در ماه سپتامبر اندکی بیش از ١٢٠هزار بشکه در روز بود.

آمار منتشرشده نشان می‌دهد: میانگین خرید نفت‌خام این شرکت از ایران در فاصله ماه‌های آوریل تا اکتبر ٢٠١٥ به ١٣٦ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، حدود ٣٢درصد افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر