مغز متفکر انرژی کشور معاون زنگنه شد

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۴۳


روز گذشته که نخستین روز کاری در هفته جدید بود با تغییر و تحولات ناگهانی برای وزارت نفت همراه شد. درحالی که حدود 3ماه گذشته عماد حسینی، معاون وزیر نفت در امور مهندسی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا داد، عصر روز گذشته به ناگهان این خبر روی خروجی پورتال وزارت نفت قرار گرفت که بیژن زنگنه وزیر نفت با استعفای منصور معظمی، معاون امور برنامه‌ریزی تلفیقی خود موافقت کرد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت با صدور حکمی منصور معظمی را به عنوان مشاور خود انتخاب کرده است. در متن حکم بیژن زنگنه، وزیر نفت به منصور معظمی آمده است: با ابراز تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند جناب عالی در مدت عهده‌داری سمت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری ضمن موافقت با استعفای شما بدین‌وسیله به عنوان مشاور وزیر منصوب می‌شوید.

از خداوند متعال برای آن جناب سلامت و موفقیت آرزو کرده و اطمینان دارد که در آینده نزدیک نیز صنعت نفت کماکان از خدمات جنابعالی بهره‌مند خواهد شد. منصور معظمی متولد گلپایگان از کهنه‌کاران صنعت نفت و کسی بود که در عرصه دیپلماسی نیز دستی بر آتش داشت. او در گذشته با حکم کمال خرازی مسوولیت سفیری ایران در برزیل را عهده‌دار شده بود.

از سوی دیگر ساعتی بعد بیژن زنگنه با صدور حکمی محمدمهدی رحمتی را به عنوان معاون جدید خود در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب کرد. در متن حکم وزیر نفت خطاب به محمدمهدی رحمتی آمده است: با عنایت به تعهد، کاردانی و سوابق درازمدت جنابعالی در امور برنامه‌ریزی نفت و انرژی بدین‌وسیله به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارتخانه منصوب می‌شوید. انتظار دارد که در این مسوولیت با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود و همکاران محترم آن معاونت در مقطع کنونی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی چه در تهیه برنامه ششم و چه در کسب آمادگی‌های ضروری برای دوران پساتحریم گام‌هایی موثر ‌بردارید.

اینجانب در همه شؤون صنعت نفت به ویژه در آن معاونت بر جوانگرایی و شایسته‌سالاری تاکید می‌کنم لذا انتظار دارم که نسبت به فراهم کردن امکان رشد و شکوفایی استعدادهای جوان و شایسته درون‌سازمان و بهره‌گیری مطلوب از ایشان در آن معاونت به عنوان یک هدف توجه فرمایید. از خداوند متعال برای جنابعالی سلامت و توفیق مسئلت می‌کنم.

محمدمهدی رحمتی که بسیاری از او به عنوان مغز متفکر صنعت انرژی ایران و پایه‌گذار اساسی شرکت پتروپارس یاد می‌کنند متولد ١٣٣٥ یزد و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی سیستم‌های اقتصادی موسسه عالی پژوهش و برنامه‌ریزی است.

وی از سال ١٣٧٠ تا ١٣٩٣ در سمت‌های معاون نفت و گاز دفتر امور انرژی سازمان برنامه و بودجه، دبیر کمیته تدوین و برنامه‌ریزی نفت و گاز برنامه دوم، مدیرکل امور انرژی سازمان برنامه و بودجه، دبیر کمیته تدوین و برنامه‌ریزی انرژی و عضو ستاد برنامه سوم، معاون امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه، معاون امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، عضو ستاد برنامه چهارم، معاون امور فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، عضو ستاد برنامه پنجم، معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری، معاون نظارت راهبردی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مشغول فعالیت بوده است. محمدمهدی رحمتی که روز گذشته حکمش را به عنوان معاون وزیر نفت دریافت کرده است از سال ١٣٩٣ تاکنون نیز به عنوان مشاور بیژن زنگنه و رییس هیات‌مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت مشغول فعالیت بوده و عضو ستاد برنامه ششم توسعه نیز هست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر