گفتمان تحول‌خواهی، گسترش عام یافت

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۵


محمدرضا بهزادیان گفت: اگر بیایید، قدرت و نفوذ اشخاصی مانند آقای خاموشی را که به‌واسطه قدرت سیاسی و نفوذ حزب‌شان در اتاق بازرگانی بوده‌اند را بررسی کنیم، باید مطمئن باشیم که فضای اتاق بازرگانی با تعارف و این مسایل تغییر پیدا نمی‌کند، همیشه نیاز به یک پایمردی کسی احساس می‌شود که بتواند محکم در مقابل بحران‌ها ایستادگی کند. درنتیجه طبیعی است اگر کسی مانند خمیر در دست آنها قرار بگیرد میانه‌رو است و اگر کسی ایستادگی کند و اجحاف‌های صورت‌گرفته را قبول نکند به‌عنوان تندرو تلقی می‌شود. در کنفرانس مطبوعاتی که توسط انجمن مدیران و متخصصان صنعتی و اقتصادی ایران که در قالب گروه تحول‌خواهان در انتخابات آتی اتاق بازرگانی شرکت خواهند کرد، مهندس محمدرضا بهزادیان، از اعضای پیشین اتاق بازرگانی و عضو هیات‌رییسه این انجمن در سخنانی تاکید کرد: در این چند سال هزینه دادیم تا امروز خوشبخت باشیم که صحبت‌ها و افکار تحول‌خواهان گسترش عام یافته و هدف ما که گسترش فکر بود تحقق پیدا کرده است. به گزارش ساعت۲۴، بهزادیان در آغاز سخنان خود ضمن تشکر از اصحاب رسانه یادآورشد: ما از سال۸۲ تا‌به‌حال اگر معرفی شده‌ایم و موفقیتی کسب کرده‌ایم به‌خاطر اعتمادمان به رسانه‌ها بوده است و قول می‌دهیم که در اتاق آتی نیز این روند را حفظ کنیم.

وی گفت: تحول‌خواهان از سال۸۲ تا سال۸۴ سرمنشأ همه تحولات در اتاق بازرگانی بوده‌اند و این وضعیت به‌عنوان یک الگو به همه حوزه‌های شهرستان‌ها نیز تعمیم پیدا کرده است. در سال۸۴ دولت حاکم که تحمل NGO‌های مخالف خود را نداشت طبیعی بود که به‌وسیله سنت‌گرایان فضا را تغییر دهد، و ۱۰سال بود که انجمن مدیران و تحول‌خواهان از اتاق کنار گذاشته شدند و در این چند سال هزینه دادیم تا امروز خوشبخت باشیم که صحبت‌ها و افکار تحول‌خواهان گسترش عام یافته و هدف ما که گسترش فکر بود تحقق پیدا کرد. بهزادیان افزود: امروز مشاهده می‌کنیم که این فکر نو در میان کسانی که در میانه راه از قطار تحول پیاده شدند و حتی سنتی‌هایی که در مقابل ما بوده‌اند جا افتاده است. امروزه وقتی به مصاحبه‌های آقای خاموشی هم که به‌نوعی از سرسخت‌ترین مخالفان ما بوده است دقت کنیم، می‌بینیم که به‌نوعی قصد این را دارد که بگوید من هم در این افکار سهمی دارم و قصد دارم این برنامه‌ها را اجرا کنم. درنتیجه باید بگویم که ما پیروز شده‌ایم، صرف‌نظر از هر نتیجه‌یی که در انتخابات حاصل شود.

وی افزود: بر اثر برآیند توسعه اقتصادی، بخش خصوصی به‌عنوان نیروی اجتماعی پیش رو راه افتاده است. مشاهده می‌کنیم که رییس‌جمهور در انتخابات خودش برای نشان‌دادن قرابتش به بخش خصوصی رییس اتاق بازرگانی را به‌عنوان رییس دفتر خودش انتخاب می‌کند. در‌صورتی‌که آقای خاموشی ۲۷سال در اتاق بازرگانی بود و حتی یک مدیرکلی وزارتخانه‌یی را هم نتوانست به‌دست بیاورد.

بهزادیان ضمن تاکید بر یکپارچه بودن اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی باید پژواک بخش خصوصی باشد نه توجه‌کننده سیاست‌های دولتی که طی ۸سال که ریشه اقتصاد و ۱۰۰۰میلیارد دلار سرمایه که در تاریخ کشور سابقه نداشته است را خشکانده است. من برای کسانی که در این ۸سال جزو هیات‌رییسه اتاق تهران و ایران بوده‌اند متاسفم که در این مدت مجیز‌گوی دولت بوده‌اند و حالا داعیه‌دار شده‌اند و به‌دنبال گرفتن مجدد اتاق بازرگانی هستند. وی گفت: ما همواره دنبال نوآوری بوده‌ایم و هیچ‌گاه از چهره‌های مطرح برای رای آوردن استفاده نکرده‌ایم و در این جا باید با افتخار عرض کنم، از 40‌نفر لیستی که تحول‌خواهان ارایه کرده‌اند، فقط 7نفر از کسانی هستند که در دوره‌های قبل سابقه حضور در اتاق بازرگانی را داشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر