نعمت‌زاده ابلاغ کرد؛ دستور جدید برای طراحی و مونتاژ آسانسور

۱۳۹۳/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۴

دستورالعمل جدید صدور پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور ازسوی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصویب و ابلاغ شد. به گزارش «شاتا» در این دستورالعمل سعی شده نگاه سنتی و صنفی جای خود را به نگاه فنی و صنعتی بدهد. در این دستورالعمل به‌طور کامل شرایط ایجاد شعبه یا فعالیت در سایر استان‌ها دیده شده است. همچنین برای امتیازدهی برای صدور پروانه، توانایی فنی، تحصیلات مرتبط و سابقه نیروهای فنی و عملیاتی (مدیر طراحی و مهندسی و تکنیسین‌های فنی) بیش از پیش مورد توجه قرارگرفته و در اسکلت اصلی شرکت، نیروهای فنی منظور شده‌اند.

تغییر نام و ایجاد مسوولیت‌هایی بر پایه مهندسی و فنی برای مدیر طراحی و مهندسی به جای مسوول فنی در دستورالعمل پیشین، از دیگر موارد اصلاح شده در این دستورالعمل است.

گفتنی است درسال85 باتوجه به حساسیت عملکرد آسانسورها در حمل‌ونقل نفرات دستورالعمل صدور پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور تصویب شد.

دستورالعمل جدید با رویکرد لزوم ارتقای سطح دانش متقاضیان پروانه و برای افزایش کیفیت و ایمنی و همچنین لزوم بازبینی دستورالعمل قبلی و طی جلسات متعدد با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ازجمله سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سندیکای آسانسور و پله برقی ایران و... و همچنین با همکاری و نظرسنجی از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تدوین شده است.


نخستین طرح واگذارشده فولادسازی در آستانه تعطیلی

با لغو ناگهانی مجوز واحد گندله‌سازی فولاد بافق، نخستین طرح واگذار شده فولادسازی به بخش خصوصی در آستانه تعطیلی قرار گرفت. به گزارش مهر، سیدمحسن ابویی مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق با بیان این مطلب بااشاره به مشکلات پیش روی این طرح فولادی، گفت: فولادسازی بافق ازجمله ۸ طرح فولاد‌سازی واگذارشده به بخش خصوصی در دولت قبل است که در این طرح یک واحد فولادسازی و یک واحد احیا برای تولید آهن اسفنجی وجود داشت.

ابویی افزود: برای تکمیل زنجیره فولادسازی مجوز یک واحد ۵میلیون تنی گندله‌سازی نیز اخذ شد، بلافاصله اقدامات اجرایی برای احداث این واحد نیز آغاز شد.

وی گفت: در شرایط تحریم موفق شده‌ایم قرارداد طراحی و تامین تجهیزات اصلی این واحد گندله‌سازی را با شرکت اروپایی منعقد کنیم و پس از انعقاد قرارداد پیش‌پرداخت لازم نیز به حساب این شرکت واریز شد.

ابویی خاطرنشان کرد: درحالی که یک‌سال از انعقاد قرارداد گذشته و طراحی‌ها و تامین تجهیزات بزرگ‌ترین واحد گندله‌سازی بخش خصوصی نیز آغاز شده است، وزارت صنایع به‌طور ناگهانی مجوز طرح را از ۵میلیون تن به 6/2میلیون تن کاهش داده است.

ابویی با بیان اینکه آیا این اقدامات و سیاست‌گذاری‌های نادرست در راستای اقتصاد مقاومتی و واگذاری امور به دست خود مردم است؟ گفت: هیچ جای دنیا سابقه ندارد که پس از اعطای مجوز و شروع کار، ناگهان ظرفیت طرح کاهش پیدا کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر