12 روزنامه‌نگار جان خود را از دست دادند

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۶



جهان در حمله مسلحانه دیروز به دفتر مجله طنز «شارلی ابدو» در پاریس 11نفر کشته شدند. پس از این حمله در فرانسه بالاترین سطح هشدار امنیتی اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در این حمله که ظهر دیروز به وقت محلی، در دفتر مجله شارلی ابدو صورت گرفت، 11نفر کشته و 10نفر زخمی شدند. این مجله 15دقیقه قبل از وقوع این عملیات تروریستی اقدام به چاپ کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی، رهبر داعش کرده بود. چهار نفر از کاریکاتوریست‌های مشهور و چارلی هبدو سردبیر نشریه در بین قربانیان هستند.

مهاجمان که نقاب سیاه داشتند، پس از فرار یک خودرو را دزدیده و راننده آن را نیز به قتل رساندند که به این ترتیب شمار قربانیان به 12نفر رسید.

سایت خبری «لوپوئن» گزارش داد، دو فرد مسلح با اسلحه اتوماتیک ساختمان مجله طنز شارلی ابدو را هدف قرار داد. برنارد کازنو، وزیر کشور فرانسه گفته که سه فرد مسلح در حمله به دفتر این روزنامه فرانسوی دست داشته‌اند. وی این اظهارات را پس از نشست اضطراری دولت در کاخ الیزه که عصر دیروز برگزار شد، مطرح کرد.

تاکنون خبری از دستگیری افراد مهاجم منتشر نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چندین گلوله شلیک شده است و افراد مهاجم از صحنه متواری شده‌اند. سایت خبری لوپوئن اعلام کرد: مرکز مبارزه با جرایم پاریس درحال جست‌وجو برای بازداشت فرد یا افراد مهاجم فراری است. بسیاری از کارمندان نشریه شارلی ابدو روی پشت‌بام ساختمان پناه گرفته بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر