سازندگان داخلی 25‌درصد قراردادهای ساخت تجهیزات را می‌گیرند

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۸


رییس هیات‌مدیره سازندگان تجهیزات نفت با تاکید براهمیت بخش خاصی در قراردادهای تعیین شده نفتی گفت: باتوجه به اینکه قرار است 25‌درصد از اجرای قرارداد به سازندگان داخلی واگذار شود و در قراردادها به این موضوع هم تاکید شده است، لذا شرکت‌های داخلی می‌توانند با حضور در نمایشگاه کیش توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و این زمینه خوبی خواهد بود که میزان قابلیت‌های خود را در عرصه ملی و بین‌المللی ارایه دهند تا از طریق قراردادهای جدید مشارکت صنایع نفت با بخش خصوصی برای میادین مشترک و مستقل زمینه همکاری پدید ‌آید. رضاپدیدار ادامه داد: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت که متشکل از 700 شرکت است به وزارت نفت پیشنهاد داد که باتوجه به همایش لندن در نمایشگاه کیش همراه با 4 شرکت اصلی خود حضور داشته باشد. براین مبنا نمایشگاه کیش را با هدف سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری برنامه‌ریزی کردیم تا محلی برای سرمایه‌گذاری‌های آینده در این زمینه باشد. میهمانان خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی در نمایشگاه می‌توانند بدون روادید به کیش سفر کنند و از توانمندی ساخت تجهیزات صنعت نفت در کشور از نزدیک آشنا شوند و انتخاب این محل هم براساس این سیاست بنا شده است.

بخش تجهیزات صنعت نفت جزو آن‌دسته از صنایع صنعت نفت است که علاوه بر سودآور بودن در زمینه برگشت سرمایه سریع‌تر از دیگر بخش‌ها می‌تواند پاسخگو باشد. رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: براساس رایزنی‌های صورت گرفته نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش که در 22 دی به مدت 4روز برگزار می‌شود قرار است محلی برای تبادل نقطه نظراتی باشد تا در همایش قرارداد نفتی ایران در لندن تاثیر مثبت بگذارد.

به‌گزارش ستاد خبری نمایشگاه کیش، رضا پدیدار رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: پیش‌بینی شده است که همایشی به نام IPC ) Iranian petrolion contract) در هفته اول اسفند سال جاری در لندن برگزار شود، با این رویکرد که از قراردادهای جدید نفتی رونمایی شود لذا باتوجه به زمان برگزاری نمایشگاه انرژی کیش و نزدیکی آن با همایش لندن می‌توان نمایشگاه کیش را زمینه مناسبی برای تعاملات با شرکت‌های داخلی و خارجی و همچنین مدیران مربوطه دانست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر