اخبار

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۳۵

بویینگ برای مذاکره

با ایران مجوز گرفت

وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد: شرکت هواپیماسازی بویینگ از دولت امریکا برای آغاز مذاکرات تجاری با ایرلاین‌های ایرانی مجوز دریافت کرده است. به گزارش ایسنا، مجوز مذکور راه را برای نخستین فروش هواپیماهای مسافربری امریکایی به ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی در دهه1970 هموار می‌کند. بویینگ پیش از انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین تامین‌کننده هواپیماهای مسافربری برای کشور بود و هواپیماهای ساخت این شرکت امریکایی در بیش از دو دهه گذشته همچنان در خطوط هوایی ایران پرواز می‌کنند. سخنگوی بویینگ اعلام کرد: این مجوز به ما اجازه می‌دهد با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مورد تایید برای بررسی نیازهای ناوگان‌شان مذاکره کنیم. بویینگ که آخرین بار با مجوز دولت دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فراهم کرد برای برقراری روابط تجاری طولانی‌مدت به‌دنبال مجوز دولت خواهد بود. سخنگوی بویینگ در این باره گفت: ما درک می‌کنیم که وضعیت در این منطقه پیچیده بوده و همواره در حال تغییر است و به‌ دنبال کردن دستورالعمل دولت امریکا برای انجام تجارت با ایران ادامه می‌دهیم. جنرال الکتریک هم اعلام کرده برای دریافت مجوز فروش موتورها و قطعات یدکی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اجازه درخواست کرده اما به گفته سخنگوی این شرکت، هنوز موافقت دولت را دریافت نکرده است.


هرگونه پیش‌فروش بدون مجوز ساختمان ممنوع است

حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار وزارت راه‌وشهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی بااشاره به اهمیت قانون پیش‌فروش و تلاش برای اجرای کامل آن گفت: قانون پیش‌فروش ساختمان، استثنایی برای اشخاص حقوقی و حقیقی ندارد. به گزارش ایسنا، معصوم درباره تاخیر در اجرای قانون پیش‌فروش و عملیاتی ‌نشدن آن در کلان‌شهرهایی همچون تهران گفت: قانون پیش‌فروش ساختمان اگرچه در سال۹۳ مصوب شد، اما این قانون در فاصله سال‌های۸۸ تا ۸۹ با هدف شفافیت و کاهش تخلفاتی از این دست که یک واحد مسکونی به چند نفر فروخته می‌شد به نگارش درآمد. نماینده تام‌الاختیار وزیر راه‌وشهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال بااشاره به اینکه بسیاری از تخلفات در حوزه پیش‌فروش ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری طی سالیان اخیر به‌دلیل تبلیغات سوء و کاذب رسانه‌های معتبر صورت گرفته و در آن بسیاری از مردم متحمل ضررهای فراوانی شدند، به ماده۲۱ این قانون اشاره کرد و گفت: ماده۲۱ قانون پیش‌فروش ساختمان به مطبوعات و رسانه‌ها اشاره دارد و قید کرده پیش فروشنده باید قبل از انجام هر اقدامی برای تبلیغ و آگهی پیش‌فروش به هر طریق (پایگاه اطلاع‌رسانی، مطبوعات و سایر رسانه‌ها ازجمله رسانه گروهی و حتی نصب در اماکن و غیره) مجوز نصب آگهی را از مراجع ذی‌صلاح اخذ کند.


بهمن معاملات مسکن

را زیر و رو نکرد

تعداد معاملات خریدوفروش همچنین اجاره مسکن در بهمن ماه سال جاری تغییر محسوسی نسبت به دی ماه نداشت. حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بهمن ماه سال جاری در شهر تهران 18هزار و 229قرارداد خریدوفروش مسکن به ثبت رسید که نسبت به دی ماه با 128مورد افزایش همراه بوده است. وی افزود: در بخش اجاره شهر تهران نیز 16هزار و 234قرارداد در بهمن ماه ثبت شده که نسبت به دی ماه 79مورد کاهش یافته و می‌توان گفت تغییر چندانی نیافته است. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران آمار قراردادهای خریدوفروش ثبت شده کل کشور در بهمن‌ماه سال جاری را 106هزار و 496مورد عنوان کرد و گفت: در بخش اجاره در کل کشور 59هزار و 13قرارداد به امضا رسیده است. بدین‌ترتیب در بخش فروش کل کشور نسبت به دی ماه 1242مورد کاهش داشتیم و در بخش اجاره با 343مورد افزایش مواجه بودیم. عقبایی با بیان اینکه هنوز افزایش قابل‌توجهی در تعداد معاملات بخش مسکن صورت نگرفته، تاکید کرد: بازار با ثبات همراه است و به اعتقاد من این وضعیت تا پایان سال ادامه خواهد یافت.


فرود نخستین ایرباس‌350 در فرودگاه مهرآباد

نخستین فروند از مدل ایرباس‌های خریداری شده ازسوی ایران در ساعت 14دیروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. به گزارش ایسنا، براساس توافق انجام گرفته میان ایران‌ایر و شرکت هواپیمایی ایرباس یک مدل ایرباس350 برای ارزیابی‌های ابتدایی و گسترش همکاری‌های دو طرف در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. این ایرباس که هفته گذشته در نمایشگاه سنگاپور به نمایش گذاشته شده بود که با هماهنگی‌های انجام گرفته در مسیر بازگشت خود به فرانسه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. قرار است 16فروند ایرباس350 در آینده تحویل ایران شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر