ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۸۴

پیشرفت 83 درصدی آزادراه تهران- شمال

خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «آزادراه تهران- شمال طی ۱۷سال گذشته ۱۷درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این رقم در دولت یازدهم به ۸۳ درصد رسیده است» گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزادراه تهران- شمال در دولت یازدهم به ۲/۹درصد رسیده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی تسهیل سفر به استان‌های شمالی کشور را یکی از اقدامات مهم در دولت یازدهم برشمرد و گفت: با گشایش گلوگاه‌های ترافیکی منتهی به شمال کشور تا پایان سال‌ جاری بخش عمده‌یی از ترافیک این محورها کاسته می‌شود و علاوه بر کوتاه شدن مسیر و کاهش زمان سفر، ایمنی نیز افزایش خواهد یافت.

وی افتتاح بخشی از این مسیرها طی 4سال گذشته را مهم ارزیابی کرد و افزود: بهسازی محور هراز، احداث باند دوم رودهن- فیروزکوه- قائم‌شهر، محور قزوین-الموت- تنکابن، آزادراه تهران- شمال و آزادراه منجیل-رودبار پروژه‌هایی هستند که طی 4سال گذشته بخش‌هایی از آنها زیر عبور ترافیک قرار گرفته است و عملیات اجرایی و مطالعات بخش‌های باقیمانده نیز تا پایان‌ سال جاری به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی محور هراز را یکی از کوتاه‌ترین و زیباترین کریدورهای ارتباطی پایتخت و مرکز کشور به سواحل شمالی دریای خزر برشمرد و عنوان کرد: محور هراز با اتصال پلور-گزنک- بایجان و در انتها شهر آمل دسترسی استان‌های مرکزی را به شمال کشور فراهم می‌کند و طول قابل‌ بهره‌برداری آن ۱۰۱کیلومتر است. خادمی پیشرفت فیزیکی این پروژه را تا ابتدای دولت یازدهم ۲۵درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن این پروژه در منطقه کوهستانی و صعوبت اجرای عملیات این محور طی 4سال گذشته ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و درحال حاضر ۵۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.


افزایش تعداد پروانه‌های بافت فرسوده در فروردین‌ماه

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از افزایش 33.9درصدی رشد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده در فروردین ماه خبر داد.

به گزارش فارس، عباداله فتح‌اللهی با اشاره به افزایش میزان بهره‌مندی شهروندان از تخفیفات عوارض صدور پروانه در بافت‌های فرسوده اظهار کرد: تعداد پروانه‌های صادره در این بافت‌ها در فروردین ماه 96 در مقایسه با همین ماه در سال 95، 33.9درصد (نقطه به نقطه) رشد داشته است. این در حالی است که درصد رشد تعداد پروانه‌های صادره در خارج از بافت فرسوده در همین بازه زمانی 17.3- درصد بوده است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن ابراز امیدواری در خصوص استمرار روند رشد تعداد پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده در سال جاری اظهار کرد: در فروردین ماه سال گذشته تعداد 62 پروانه در بافت‌های فرسوده صادر شده بود، در حالی که در فروردین سال جاری این تعداد به 83 مورد رسیده است.

به گفته وی آمار تعداد پروانه‌های صادره در محدوده‌های خارج از بافت‌های فرسوده در فروردین سال جاری در مقایسه با فروردین سال 95 کاهش یافته است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلان‌شهر تهران تصریح کرد: رشد صدور پروانه در فروردین ماه سال گذشته بر اساس شاخص زیربنای ناخالص 5.5درصد، تعداد واحد مسکونی 7.8درصد و تعداد پلاک‌ها 38.2 درصد بوده است.


برخورد با ائتلاف‌های غیرقانونی در تبلیغات شوراها

علیرضا رحیمی، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بیان اینکه «این هیات بر کلیه فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها در سطح استان نظارت دارد»، گفت: اگر ائتلافی بدون مجوز و اطلاع به فرمانداری‌ها تشکیل شود با آن ائتلاف و کاندیداهایش بر اساس موازین قانونی برخورد می‌شود.

رحیمی گفت: با توجه به اتمام مرحله رسیدگی به شکایات داوطلبان انتخابات در شوراها که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان رد شده بود، اسامی کاندیداهای نهایی به فرمانداری‌ها اعلام شد و فرمانداری‌ها نیز اسامی را به وزارت کشور جهت اطلاع به داوطلبان اعلام کردند. وی با اشاره به آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات شوراها از 21 اردیبهشت ماه گفت: از آغاز تبلیغات هیات نظارت بر روند انجام تبلیغات نظارت می‌کند و بعد از آن نیز وارد بررسی نظارت بر روند رای‌گیری، شمارش و تجمیع آرا می‌شود. رحیمی با بیان اینکه «شبکه ناظران در استان تهران ساماندهی شده است»، گفت: شهر تهران 4200 صندوق و کل استان 6200 صندوق دارد که در هر شهرستان به صورت جداگانه شبکه ناظران و هیات‌های بازرسان برای نظارت بر فرآیند عملیات اجرایی انتخابات تشکیل شده است. تعداد ناظران در استان تهران به بیش از 7 هزار نفر می‌رسد.


واکنش به انتشار لیست اموال قالیباف

اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار لیست اموال قالیباف گفت: یکی از وزرای دولت احمدی‌نژاد هم می‌گفت؛ ۳۵هزار تومان در حسابم است!

به گزارش ایلنا، اسماعیل دوستی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتشار لیست اموال قالیباف اظهار داشت: وقتی آقای قالیباف لیست اموال خود را اعلام کرد، به یاد یکی از وزرای دولت احمدی‌نژاد افتادم که او هم اموالش را اعلام کرد و گفت 35هزار تومان در حسابم است!

دوستی در پاسخ به این سوال که چرا تحقیق و تفحص در شهرداری تهران رای نیاورد؟ گفت: در شورای شهر تهران اصولگرایان با تحقیق و تفحص مخالفت کردند؛ در نتیجه رای لازم را نیاورد، در حالی که ما اصرار داشتیم که تحقیق و تفحص به نفع شهردار و شوراست. این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در شورای شهر به دو علت؛ نخست «فقدان قانون» و دیگری «عدم کارآیی اعضای شورا» که در مدیریت شهری متخصص و کارآمد نبودند، در نظارت بر عملکرد شهرداری نمره خوبی نگرفتیم و شاید نمره‌یی زیر 10 بگیریم. امیدواریم که در آینده بتوانیم با تصویب قوانین بالا دستی، نظارت بیشتری بر شهرداری داشته باشیم.

دوستی ادامه داد: یکی از مشکلات گریبانگیر شهرداری تهران، عدم انضباط مالی است و امیدوارم شورا و شهردار آینده در راستای انضباط مالی شهرداری گام‌های اساسی بردارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر