ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۴۰

امضای تفاهمنامه همکاری کشتیرانی ایران با ژاپن

تفاهمنامه همکاری میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دو شرکت خدمات بندری و لجستیکی ژاپنی در سنگاپور امضا شد. به گزارش تسنیم، تفاهمنامه همکاری میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های خدمات بندری و لجستیکی ژاپنی «سوزو» و «کامیگامی» در سنگاپور به امضا رسید. این تفاهمنامه در پی مذاکرات اخیر رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شرکت‌های مذکور امضا شد. براساس این تفاهمنامه زمینه‌های همکاری در جهت ساخت بنادر خشک و سرمایه‌گذاری در ترمینال‌های بندری در ایران با مشارکت سوزو - کامیگامی بررسی می‌شود تا پس از انجام مطالعات مقدماتی در قالب قرارداد عملیاتی اجرایی شود.


کسب رتبه اول هواشناسی منطقه در دولت یازدهم

داود پرهیزکار، رییس سازمان هواشناسی کل کشور از راه‌اندازی بیش از ۴۰۰ دستگاه هواشناسی طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴هزار و ۵۰۰ ایستگاه هواشناسی در سطح کشور فعال هستند که ۱۰درصد از آنها در دولت یازدهم افتتاح شده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود پرهیزکار در تشریح عملکرد سازمان هواشناسی کل کشور در دولت یازدهم بیان کرد: با شروع فعالیت دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ طرح راهبری جامعی با افق ۷ ساله برای سازمان هواشناسی تعریف و در دستور کار قرار گرفت. پرهیزکار در ادامه مواردی از جمله پایش جو و جمع‌آوری داده، پردازش داده و تولید محصول و همچنین تصمیم‌سازی برای دولت و مردم را سه هدف اصلی این طرح راهبردی اعلام کرد و گفت: در این طرح ظرفیت‌سازی، فرهنگ‌سازی، آموزش، تحقیقات علمی، توسعه فنی، خدمات‌رسانی، مشارکت، کارایی و اثربخشی، راهبردهای اساسی برای رسیدن به این اهداف معرفی شده‌اند. معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۴۰۰ ایستگاه هواشناسی در کشور راه‌اندازی و رادار اردبیل نیز نصب شده و به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۴هزار و ۵۰۰ ایستگاه هواشناسی در سطح کشور فعال هستند که ۱۰درصد از آنها در دولت یازدهم به افتتاح رسیده است.


فصل جدید گردشگری دریایی با ورود نخستین کشتی کروز

معاون امور دریایی سازمان بنادر، با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور گفت: با این رویداد، فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد. به گزارش مهر به نقل از العالم، محمد راستاد عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: با آغاز طرح سفرهای نوروزی، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا روز ۱۴ فروردین ماه، 3میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۳۷ ورود و خروج مسافر دریایی در کشور ثبت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، حدود 6درصد کاهش داشته است. وی با اشاره به کاهش 7درصدی گردشگران دریایی در زمان مذکور اظهار کرد: در این برهه زمانی، تردد 2میلیون و ۴۱۸ هزار و ۲۲۶ نفر گردشگر دریایی نیز به ثبت رسید. به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا روز گذشته، ورود و خروج ۵۳۵هزار و ۸۲۴ دستگاه خودرو مسافران از طریق بنادر کشور و با استفاده از شناورها با افزایش 5درصدی به ثبت رسیده است. به گفته راستاد برای نخستین‌بار در بندر بوشهر از شناور رو-رو مسافری برای گردشگری دریایی استفاده شد. معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام ورود نخستین کشتی کروز به کشور، گفت: با این رویداد فصل جدیدی در سفرهای دریایی و گردشگری دریایی کشور رقم می‌خورد که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.


کاهش سن معاینه فنی خودروها به 4 سال

سیدنواب حسینی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: معاینه فنی 4سال و 5 سال فرقی ندارد و این مصوبه عملا شکستی برای لایحه هوای پاک بود. به گزارش مهر، سیدنواب حسینی با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس درخصوص کاهش سن معاینه فنی خودروها از 5 به 4سال گفت: هنوز جزییات این مصوبه مطالعه نشده و اطلاعات ما تنها براساس شنیده‌های صحن روز سه‌شنبه مجلس از طریق رادیو است. وی ادامه داد: لایحه هوای پاک حاصل سال‌ها مطالعه و براساس پشتوانه‌های علمی و نظر کارشناسان این حوزه و اسناد بالادستی بوده که هم در دولت و هم در کمیسیون تخصصی مجلس مورد تایید قرار گرفته و اینکه کاهش سن معاینه فنی به 3سال رأی نیاورده، کم‌لطفی نمایندگان مجلس است. حسینی افزود: در صحن روز سه‌شنبه مجلس گارانتی خودروها بیشتر از دو سال رأی نیاورد، چگونه است که معاینه فنی خودروها را 4ساله تصویب می‌کنند؟ با تاکید بر اینکه معاینه فنی 4ساله با معاینه فنی 5 ساله تفاوتی ندارد، تاکید کرد: این موضوع شکستی برای لایحه هوای پاک بود زیرا خودرویی که 5 سال از سن تولید آن می‌گذرد عملا خودرویی فرسوده محسوب می‌شود و متاسفانه نمایندگان مجلس به بند ۶ لایحه هوای پاک کم‌لطفی کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر