ایراشهر

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۹۱

جزئیات ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام تصویب طرح مسکن اقشار کم‌درآمد در دو قالب مسکن حمایتی و مسکن اجتماعی، ابعاد ساخت این طرح را تشریح کرد و گفت: ساخت و بهره‌برداری از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب‌ مسکن حمایتی و مسکن اجتماعی تا سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ابعاد مختلف اجرای طرح مسکن اقشار کم‌درآمد را که در دو قالب مسکن اجتماعی (مسکن استیجاری) و مسکن حمایتی (کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض) بوده و در هیات دولت به تصویب رسیده است، تشریح کرد. بر مبنای این طرح ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از سال آتی تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار خواهد گرفت. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تامین مسکن اقشار کم‌درآمد در دو قالب مسکن‌اجتماعی و مسکن‌حمایتی طرح‌ریزی شده است، افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران، مسوولیت اجرایی تامین مسکن اقشار کم‌درآمد در دو قالب مسکن‌اجتماعی و مسکن‌حمایتی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی است. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طول برنامه ششم و از سال آینده (۹۶) تا سال ۱۴۰۰، حمایت سالانه از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد در دو قالب یاد شده (مسکن‌حمایتی و مسکن‌اجتماعی) در دستور کار است که در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۰، ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح مورد حمایت قرار خواهد گرفت. به گفته مظاهریان، در این طرح بخش‌های مختلفی مورد توجه قرار گرفته است که یک بخش آن مسکن حمایتی است. در این بخش کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض مطرح است و وظایفی را بر عهده بانک‌مرکزی برای تعیین بانک‌عامل و اعطای تسهیلات موضوع مورد تصویب، گذاشته است.


جابه‌جایی ۹۵۰ هزارتن کالا از طریق ترانزیت ریلی

رییس کارگروه ترانزیت شرکت راه آهن از جابه‌جایی ۹۵۰ هزارتن کالا از طریق ترانزیت ریلی تا ۱۵ بهمن سال جاری خبر داد. به گزارش مهر، حسین عاشوری افزود: یکی از دغدغه‌های مهم صاحبان کالا، زمان سیر قطارهاست، بنابراین راه آهن تلاش کرده است که با افت زمان سیر، تمایل صاحبان کالا برای جابه‌جایی بار توسط حمل و نقل ریلی ایران را افزایش دهد. این عضو هیات‌مدیره راه آهن اظهار کرد: این شرکت امسال (تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری)، آمار خوبی را در بخش حمل و نقل کالا به ثبت رسانده است که در این زمینه می‌توان به رشد ۲۰ درصدی حمل کود، رشد ۲۰۰ درصدی مازوت و رشد ۲۰ برابری جابه‌جایی آلومینیوم اشاره کرد. عاشوری با اشاره به ترانزیت کالا از جنوب به شمال هم گفت: انواع مواد غذایی، روغن‌های خوراکی، شکر و مواد شوینده از بنادر جنوبی به کشورهای آسیای میانه ترانزیت می‌شوند که در این زمینه شاهد کاهش یا افزایش حجم ترانزیت نبودیم. این عضو هیات‌مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، افزود: تا ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری حدود ۹۵۰ هزار تن انواع کالا از طریق ترانزیت ریلی جابه‌جا شده است.


ساماندهی شرکت‌های اینترنتی حمل‌ونقل مسافر

هوشنگ خندان‌دل، رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از ساماندهی شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر در سال ۹۶ خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت‌ها باید ضابطه‌مند شود. به گزارش مهر، هوشنگ خندان‌دل در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گزارش جامعی از نحوه فعالیت فعلی شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر در تهران ارائه کرد و ابعاد موضوع مورد بررسی و تحلیل اعضای جلسه قرار گرفت. خندان‌دل در این جلسه افزود: در جلسه آینده که در سال ۹۶ برگزار خواهد شد باید چارچوب مشخص و دقیقی برای فعالیت شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر که به تازگی در کشور فعال شده‌اند، تعیین شود و در این باره به جمع‌بندی نهایی برسیم. وی اظهار کرد: شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل مسافر باید فعالیت خود را بر اساس حضور پایدار و ایمن ادامه دهند. همچنین باید تکالیف قانونی برای حضور و فعالیت افراد در این شرکت‌ها برای جابه‌جایی مسافر مشخص شود. خندان‌دل همچنین از دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خواست از فعالان بخش خصوصی که در این عرصه فعال شده‌اند در جلسه بعدی دعوت به عمل‌ آید تا نظرات آنان نیز در ساماندهی موضوع مورد توجه قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر