ایرانشهر

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۷۵

بهره‌برداری از خط ریلی ایران- افغانستان در سال٩٦

رییس کمیته ترانزیت کالای راه‌آهن از بهره‌برداری مسیر ریلی ایران- افغانستان تا سال آینده خبر داد.

به گزارش مهر، حسین عاشوری افزود: برای اتصال راه‌آهن ایران به کشور افغانستان به نقطه مرزی بین دو کشور رسیده‌ایم یعنی مسیر ریلی داخل ایران تا مرز افغانستان تکمیل شده اما ادامه این مسیر که داخل کشور افغانستان است تا اواخر سال آینده تکمیل می‌شود.

عاشوری به تشریح وضعیت تکمیل خط آهن ایران- افغانستان پرداخت و گفت: زیرسازی‌های خط ریلی داخل افغانستان انجام شده و پس از اتمام آن روسازی خطوط آغاز می‌شود در همین رابطه ساخت دو بلاک در خط ریلی افعانستان تعریف شده که زیرسازی نخستین بلاک حدود ۵۰ درصد و زیرسازی بلاک دوم ۲۵درصد پیشرفت داشته است.


۲ سال تا بهره‌برداری از آزاد راه اصفهان- شیراز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اشاره به احداث 3محور ریلی گل‌گهر-شیراز، یزد- اقلید و شیراز- بوشهر گفت: احداث این محورها به ‌منظور توسعه شبکه ریلی و ایجاد ظرفیت حمل معادن ازجمله سنگ‌آهن به مناطق صنعتی مانند اصفهان و بنادر بوشهر و عسلویه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ریلی استان فارس اظهار کرد: در استان فارس احداث3محور ریلی شامل محور‌های گل‌گهر- شیراز، یزد- اقلید و شیراز- بوشهر در برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل قرارگرفته است.

وی از اجرای نزدیک به ۲۰۰کیلومتر از محور گل‌گهر-شیراز درحال حاضر خبر داد و افزود: هدف از احداث این محور به طول حدود ۳۵۰کیلومتر، اتصال معادن گل‌گهر و ظرفیت‌های باری معادن سنگ‌آهن آن منطقه به شبکه ریلی و حمل‌ آن به نقاط مختلف صنعتی مانند اصفهان و اهواز است که هم‌اکنون حدود ۱۹۰کیلومتر از این محور در دست اجرا و ما‌بقی در دست مطالعه قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به محور سوم ریلی در استان فارس گفت: از هر دو سمت محور شیراز- بوشهر عملیات اجرایی انجام‌ شده است. اما این محور به دلیل محدودیت اعتباری با مشکل مواجه شده که امیدواریم با تزریق اعتبارات کافی سرعت اجرای طرح افزایش یابد.


جلسه مشترک شورا با مدیران آژانس‌های آنلاین

اقبال شاکری، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران مخالفتی با فعالیت آژانس‌های آنلاین ندارد و جلسه مشترکی با مدیران این آژانس‌ها برگزار کرده است.

به گزارش مهر، شاکری با اشاره به ضرورت ساماندهی فعالیت آژانس‌های اینترنتی اظهار کرد: مدتی است فعالیت آژانس‌های اینترنتی در شهر تهران افزایش یافته و این موضوع مورد استقبال شهروندان قرار گرفته که تبعاتی برای آژانس‌های مسافربری و تاکسی‌های شهری داشته است.

وی تاکید کرد: فعالیت این آژانس‌ها باید ساماندهی و فعالیت آنها قانونمند شود. البته وظیفه ساماندهی و جابه‌جایی بار و مسافر درون شهری بر عهده شهرداری‌ها و در برون‌شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است به همین دلیل فعالیت تاکسی‌ها باید زیر نظر این دو مجموعه باشد.

وی اضافه کرد: جلسه‌یی با مدیران آژانس‌های آنلاین برگزار کردیم و درباره نحوه جذب رانندگان، نوع خودروهای مورد استفاده و چگونگی ارائه خدمات بحث و بررسی شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: نیاز است که شرکت‌های اینترنتی که در زمینه آژانس‌های مسافربری فعالیت می‌کنند سازوکاری داشته باشند که موجب فراهم شدن امنیت مسافران شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر