بهره‌برداری از مترو فرودگاه امام (ره) تا 15 فروردین

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۸۷۱

شهردار تهران جزییات افتتاح سه خط متروی جدید پایتخت را تشریح کرد.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات زیست محیطی و آسیب‌های اجتماعی درباره رود دره اوین-درکه و فرحزاد گفت: ساماندهی این رود دره‌ها 4سال است که در دستور کار قرار دارد و مرتبا ضمن بازدید از این رود دره‌ها تلاش داریم که نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنیم.

نهایتا در کمیسیون ماده 5 بحث‌های نهایی را تا هفته‌های پیش ‌رو نهایی می‌کنیم. هر چند که بخشی از تملکات انجام شده و مسائل و مشکلات اقتصادی را نیز در این زمینه داریم اما مشکلات و معضلات مربوط به مسوولان است که باید هر چه زودتر آنها را حل و فصل کنیم.

قالیباف با اشاره به نقش توسعه مترو در شهر تهران گفت: ما مصمم هستیم که خط 3 مترو را تکمیل کنیم و با تکمیل خط 3 جمعا 5 خط مترو به بهره‌برداری کامل می‌رسد و می‌توانیم ساخت 3خط دیگر مترو را با سرعت پیش ببریم.

وی افزود: متاسفانه با این حال فضاسازی‌هایی صورت می‌گیرد که کارهای عمرانی شهرداری تعطیل شده و در شهرداری کسی کار نمی‌کند اما مردم می‌بینند که بخش زیادی از پروژه‌ها درحال انجام است و این درحالی است که پروژه‌های بزرگ ما همچون مترو زیر زمین است و کسی آن را نمی‌بیند اما باید بگویم که کارگران به صورت 3 شیفت و به طور شبانه‌روزی درحال پیش بردن ساخت مترو هستند. شهردار تهران با تشریح خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: این خط مترو 35کیلومتری بر دروازه ورودی شهر است و تست گرم این خط در دهه سوم اسفند ماه انجام می‌شود و رفت و آمد به طور آزمایشی صورت می‌گیرد و در 15فروردین ماه 96 نیز رسما مسافرگیری این خط آغاز می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه خط 6 مترو نیز حداکثر تا 45روز آینده افتتاح می‌شود، گفت: همزمان با راه‌اندازی خط 7 نیز شاهد یک اتفاق دیگر در محدوده محله گیشا هستیم به طوری که پل فلزی گیشا نیز به طور کامل جمع‌آوری می‌شود و در این نقطه شاهد تقاطع 3تونل خط 7، خط 6 و تونل خودرو هستیم.

وی با بیان اینکه تا نیمه اردیبهشت 10 ایستگاه دیگر مترو افتتاح می‌شود، گفت: خط 7 تا ایستگاه میدان صنعت پیش می‌رود و از آنجا که یک مشکلی در بحث تملک یک ایستگاه مانده به میدان صنعت داریم باید بگویم که اوایل اردیبهشت ماه مترو به میدان صنعت می‌رسد.

شهردار تهران با اشاره به امکانات موجود در شهر تصریح کرد: با اینکه معتقدیم امکانات موجود در شأن مردم نیست اما مردم نیز از این امکانات به شکل صحیح استفاده نمی‌کنند چراکه ما در برخی اتوبان‌ها همچون صدر، نیایش و... مقررات را به نحو احسن اجرا می‌کنیم و می‌توانیم این نظم را به کل شهر و همه بزرگراه‌ها تعمیم دهیم و این نیازمند همراهی و کمک مردم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر