انتقاد از شیوه تخریب طبقه هفتم علاءالدین توسط شهرداری

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۷۲


سینا سهیلی، کارشناس فنی علاءالدین در خصوص اینکه گفته شده اگر طبقه هفتم به‌طور کامل تخریب شود، ممکن است کل ساختمان علاءالدین فرو بریزد، تاکید کرد: بارها نسبت به شیوه تخریب طبقه هفتم این ساختمان انتقاد داشته‌ایم. مجری تخریب طبقه هفتم، پیمانکار وابسته به شهرداری است که صلاحیت فنی برای تخریب ندارد.

وی ادامه داد: بارها از نهادهای مسوول خواسته‌ایم که قبل از اقدام به تخریب، پلن تخریب تعریف کنند اما متاسفانه امروز شاهد تخریب غیر اصولی طبقه هفتم هستیم و مسوولیت آن هم برعهده شهرداری است.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم چه اصراری بر این دارند که سازه طبقه هفتم را از بین ببرند، این درحالی است که سازه طبقه هفتم پیوستگی با سازه کل بنا دارد و نباید سازه این طبقه تخریب شود. شهرداری معتقد است طبقه هفتم باید به‌طور کامل تخریب شود، این در حالی است که طبق اسناد موجود خود شهرداری مجوزساخت تا 8 طبقه را داده است. این ساختمان برای 15 طبقه واگذاری شده است و وجود سازه در طبقه هفتم مبنی بر این نیست که نتوانیم از این طبقه کاربری داشته باشیم و فقط برای حفظ ایمنی ساختمان نیاز به سازه این طبقه داریم. وی با بیان اینکه شهرداری 22 میلیارد تومان پول بابت عوارض این طبقات دریافت کرده است، گفت: پیوستگی سازه، ضریب ایمنی را افزایش می‌دهد و برای حفظ جان مردم و کسبه این ساختمان، وجود سازه در طبقه هفتم ضروری است. سهیلی با تاکید بر اینکه ساختمان علاءالدین مجهز به تمام سیستم‌های آتش‌نشانی با استانداردهای روز است، گفت: این ساختمان مجهز به سیستم اطفای حریق، سیستم منبع آب ذخیره و برق اضطراری است. وی با تاکید بر اینکه تاکنون آتش‌نشانی در 4مرحله از سیستم‌های مورد نیاز برای اطفای حریق این ساختمان بازدید داشته است و یک ابلاغیه 42‌بندی برای رفع نقایص فنی ارائه داده که تمام این موارد مورد نظر آتش‌نشانی را اصلاح کرده‌ایم، گفت: با وجود اینکه تمام موارد مورد نظر آتش‌نشانی با استانداردهای روز را در ساختمان علاءالدین به اجرا رسانده‌ایم، اما آتش‌نشانی حاضر به ارائه تاییدیه و گواهینامه‌های مربوطه نیست. همچنین در ادامه این نشست علیزاده، مدیر داخلی ساختمان علاءالدین با اشاره به غیر اصولی بودن تخریب طبقه هفتم توسط پیمانکار وابسته به شهرداری گفت: ضرباتی که مجری تخریب وارد می‌آورد، بسیار خطرناک است و قصد دارند سازه طبقه هفتم را از بین ببرند که این اقدام غیر اصولی است. متاسفانه پیمانکار وابسته به شهرداری که برای تخریب انتخاب شده، حرفه‌یی نیست و خودش تاکنون عامل 2 آتش‌سوزی در ساختمان علاءالدین شده است. وی ادامه داد: متاسفانه حداقل ایمنی‌ها در تخریب طبقه هفتم رعایت نمی‌شود و این شیوه تخریب خطرات جدی به همراه دارد. بنابر این گزارش وحید محمدی، قائم‌مقام شهردار منطقه 11 از تخریب طبقه اضافی مجتمع علاءالدین از ساعت 22 تا 6 صبح خبر داد و اعلام کرد که تخریب طبقه هفتم این ساختمان با رعایت تمهیدات ایمنی از سوی پیمانکار متخصص در حال انجام و به مرحله پایانی تخریب سقف رسیده است. این درحالی است که بعد ازظهر روز گذشته یک کارگر جوان از منفذی در داخل طبقه هفتم پاساز علاءالدین سقوط کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر