یک‌سوم ساختمان‌های پایتخت ایمن نیست

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۷۱

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: یک‌سوم ساختمان‌های تهران نا ایمن است.

به گزارش مهر، اسماعیل خیرآبادی در نشست خبری با موضوع ایمنی ساختمان‌های تجاری شهر تهران، با اشاره به اهمیت توجه به نکات ایمنی در ساختمان‌های شهر به‌ویژه ساختمان‌های عمومی افزود: بعد از حادثه آتش‌سوزی و ریزش پلاسکو، توجه اذهان عمومی و مسوولان به مسائل ایمنی ساختمان‌ها افزایش یافته که این یک فرصت است و باید از این شرایط در جهت بهبود نکات ایمنی و تامین امنیت شهروندان بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حساسیت فعلی در مورد ایمنی ساختمان‌ها نباید پس از مدتی به فراموشی سپرده شود، تاکید کرد: در سازمان برنامه و بودجه مجموعه‌یی که با نام پدافند غیرعامل و ایمنی و کاهش خطر وجود دارد، می‌تواند در اصلاح این فرآیند کمک‌ زیادی انجام دهد. همچنین مشاوران سازمان برنامه و بودجه که اهل فن هستند، در مقوله مربوط به ایمنی سازه‌ها می‌توانند مشکلات را به بهترین نحو کاهش دهند. وی ادامه داد: ایمنی ساختمان‌ها شامل 3دسته بلندمرتبه‌های زیر ۶ طبقه و کوچه‌های فرعی است، بنابراین پیشنهاد می‌شود یک نقشه جامع برای ایمن‌سازی این قبیل ساختمان‌ها تهیه شود. خیرآبادی با تاکید بر اینکه ساختمان‌های زیادی در شهر تهران شرایطی مشابه پلاسکو دارند، اضافه کرد: ۳۰ درصد ساختمان‌های تهران ایمن نیستند و در صورت بروز هرگونه اتفاقی، امکان دسترسی به آن ساختمان‌ها وجود ندارد.

وی در مورد وضعیت ایمنی بازار که مراجعه‌کنندگان زیادی روزانه به این اماکن می‌روند، گفت: در مورد بازار تهران باید بگویم که وضعیت آن بسیار بدتر از ساختمان پلاسکو است و اگر آتش‌سوزی کوچکی در آنجا رخ دهد، شاهد صدمات جانی و مالی زیادی خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر