در شهر

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۵۳

بهره‌برداری از ۱۳۹پروژه هدف بازآفرینی شهری

محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۳۹پروژه هدف ماموریت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از آغاز دولت یازدهم تاکنون در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است، استفاده کمتر از منابع دولتی و بهره‌گیری بیشتر از توانمندی‌های بخش خصوصی را سیاست تامین مالی این شرکت عنوان کرد.

محمدسعید ایزدی گفت: از آغاز دولت یازدهم تاکنون ۱۳۹ پروژه هدف ماموریت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده و ۱۴۷ پروژه در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، اولویت این شرکت را بهسازی و نوسازی در محلات ناکارآمد دانست و با اشاره به رویکرد محله‌محوری در اجرای این ماموریت‌ها، اظهار کرد: به دنبال فراهم آوردن زیرساخت‌های موردنیاز محلات هستیم که احداث شبکه‌های آب و فاضلاب، جدول‌بندی و آسفالت کوچه‌ها و دسترسی معبر‌ها ازجمله این زیرساخت‌هاست. در بخش خدمات روبنایی نیز خانه محله، درمانگاه، مدرسه و... در محلات هدف احداث می‌شود. ایزدی ظهار کرد: استفاده کمتر از منابع دولتی و بهره‌گیری بیشتر از منابع و توانمندی‌های شهرداری‌ها و بخش خصوصی به عنوان مبنای بودجه‌ریزی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، امید و انتظار می‌رود که سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط نیز در بحث نوسازی بافت‌های ناکارآمد حمایت و همراهی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه ۴۷۰ میلیارد تومانی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سال ۹۵، تخصیص این بودجه را ناکافی دانست و افزود: با وجود کافی نبودن اعتبارات تخصیص یافته، فعالیت‌های قابل توجهی در سراسر کشور با اتکا به توان داخلی شرکت به اتمام رسیده یا در حال اجراست.

شهرداری تهران همچنان آماده تملک زندان اوین

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به آمادگی شهرداری پایتخت برای تملک زمین زندان اوین گفت: در صورت موافقت سازمان زندان‌ها، شهرداری تهران این آمادگی را دارد که پس از تملک زندان اوین این مکان را به فضای سبز و مجموعه فرهنگی- تفریحی تبدیل کند. به گزارس ایسنا، ناصر امانی افزود: جلسات مختلفی با مسوولان سازمان زندان‌ها برگزار، نظر شهرداری تهران را به این عزیزان اعلام و آمادگی خود را برای تملک زندان اوین بیان کرده‌ایم. وی با اشاره به نشر اخباری مبنی بر اینکه شهرداری تهران از تملک زندان اوین منصرف شده است، تصریح کرد: ما از سازمان زندان‌ها درخواست کرده‌ایم که ابتدا مشکل اسناد مالکیت قطعی بخش‌هایی از زمینی که زندان اوین در آن واقع شده است را حل کنند و سپس مباحث مربوط به تملک آن توسط شهرداری مطرح شود. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهر تهران اظهار کرد: در جلسات مختلفی که میان شهرداری پایتخت و مسوولان سازمان زندان‌ها برگزار شد، اعلام کردیم که شهرداری حاضر است پس از رفع مشکل اسناد، با استفاده از دارایی‌های غیر نقدی با سازمان زندان‌ها تهاتر کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر