اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۹۹

‌درآمد‌ پروازهای عبوری سهم شرکت فرودگاه‌هاست

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه درآمد حاصل از پروازهای عبوری بابت ارائه خدمات است و ارگان‌های نظامی سهمی در این خدمات ندارند، میزان بدهی ایرلاین‌های خارجی برای پروازهای عبوری را ناچیز عنوان کرد و گفت: ایرلاین‌های خارجی از ایرلاین‌های داخلی خوش‌حساب‌ترند.

به گزارش فارس، محمدرضا امامی بیان کرد: به تازگی از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء مطرح شده است که 30درصد درآمد حاصل از پروازهای عبوری باید به آنها پرداخت شود.

امامی ادامه داد: اگر کسی بر موضوع‌های هوانوردی اشراف‌ و بر عملکرد مالی یک شرکت دولتی آگاهی داشته باشد، متوجه خواهد شد که درآمدهای شرکت‌های دولتی و حتی کوچک‌ترین درآمد این شرکت‌ها حاصل از اجاره یک غرفه داخل فرودگاه، باید ‌به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود و سپس‌ با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طبق مقررات و قوانین این ارقام بابت هزینه‌های جاری و عمرانی‌ ساخت‌و‌ساز فرودگاه‌ها در کل کشور ‌به ما برگردد.

وی‌ مدعی شد: ادعای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در خصوص دریافت 30درصد درآمد حاصل از پروازهای عبوری چندان منطقی نیست، البته مجلس شورای اسلامی در این باره هوشمندی خود را نشان داده است.

معاون توسعه مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: پرداخت‌های ایرلاین‌ها بابت پروازهای عبوری به ایران طبق روال دریافت درآمدهاست، بدین‌ترتیب که به صورت ارزی به حساب خزانه کل کشور وارد می‌شود و سپس از طریق خزانه تحویل ما می‌شود.

در همین حال سعید اکبری، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه طبق قوانین ایکائو و یاتا ارائه خدمات هوانوردی و ناوبری به پروازهای عبوری فقط توسط شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود، حضور دیگر ارگان‌ها در این خدمات را ناممکن دانست.


پیشنهاد خروج گمرک

از پایانه‌های مرزی کشور

رییس سازمان راهداری بابیان اینکه تجمیع تمام امور در پایانه‌ها مشکلاتی را در مدیریت و اجرا به وجود آورده است، گفت: پیشنهاد می‌شود وظایف برخی نهادها از پایانه‌ها خارج و به نقاط دیگری منتقل شود.

به گزارش «تعادل» و به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، داوود کشاورزیان اظهار کرد: ایران موقعیت استراتژیک جغرافیایی خوبی دارد و می‌تواند از امتیازاتی مانند محصور بودن تمام همسایگانش در خشکی در زمینه توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل کالا و دسترسی به آب‌های آزاد بهره‌ گیرد.

وی افزود: با فعالیت نقاط و پایانه‌های مرزی کشور، رونق و کسب‌وکار در آنها افزایش می‌یابد و ظرفیت‌های ایجاد اشتغال و درآمدزایی کشور رشد می‌کند، بنابراین دولت برنامه‌هایی برای افزایش توسعه روابط ترانزیتی با کشورهای منطقه و آسیای میانه در دستور کار دارد.

وی سرمایه‌گذاری، مدیریت و توسعه پایانه‌های مرزی را از وظایف سازمان حمل‌ونقل و راهداری عنوان کرد و گفت: این سازمان اعتبارات زیادی در پایانه‌های مرزی جاده‌یی هزینه کرده و باید به‌گونه‌یی شایسته از این سرمایه‌ها حفاظت و نگهداری کند.


تکذیب تحویل هواپیماهای مرجوعی ایرباس به ایران

یک مقام آگاه با بیان اینکه عقد قراردادهای خرید هواپیما با شرکت‌های بویینگ و ایرباس موفقیت بزرگی است و برخی درصدد تخریب این موفقیت‌ها در حوزه صنعت هوانوردی ایران هستند، گفت: در آینده نزدیک شاهد ورود چند هواپیمای جدید ایرباس به کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، این مقام آگاه که خواست نامش اعلام نشود، ضمن تکذیب خبر منتشره هواپیماهای مرجوعی و تحویل آن به ایران اظهار کرد: شرکت‌های سازنده هواپیما همانند خودروسازان همواره چند فروند هواپیمای بیشتری تولید می‌کنند تا در زمان مناسب به مشتریان خود تحویل دهند و ایرباس نیز طبق قراردادی که منعقد شده تعدادی از این هواپیماها را تا پایان سال به ایران تحویل خواهد داد.

وی با بیان اینکه در صنعت هوانوردی عده‌یی علاقه‌مند به خرید هواپیماهای نو نیستند، افزود: هواپیماهایی که قرار است به ایران تحویل شود، تمام تست‌ها و پروازهای آزمایشی خود را پشت سر گذاشته‌اند و بدون شک نخستین سرویس مسافری خود را در ایران انجام خواهند داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر