بدهی 1600 میلیارد تومانی دولت به ایرلاین‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۱۶


دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است، بحث تهاتر بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با طلب آنها از دولت می‌تواند معضل بدهی‌های به وجود آمده در سال‌های گذشته را حل کند.

به گزارش ایسنا، مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه حجم بالای پروازهای تکلیفی شرکت‌های هواپیمایی برای دولت باعث شد شرایط مالی آنها دشوار شود، اظهار کرد: مجموع بدهی‌هایی که دولت به این ایرلاین‌ها دارد، در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. به گفته وی، در صورتی که تنها همین بدهی‌ها تسویه شود، می‌توان انتظار داشت در کنار پرداخت بدهی‌های معوق شرایط مالی ایرلاین‌ها نیز بهبود پیدا کند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به ایجاد امکان تهاتر بدهی‌ها میان ایرلاین‌ها و دولت، در تبصره ۲۳ بودجه سال قبل، تاکید کرد: بحث در این رابطه از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و اقدامی که به تازگی برای یکی از ایرلاین‌ها صورت گرفته، می‌تواند با امکانات قانونی جدید درباره دیگر شرکت‌های هواپیمایی نیز اجرایی شود. اسعدی سامانی ادامه داد: طبق تبصره بودجه در حال حاضر تنها امکان تهاتر ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها وجود داشت که در مصوبه دولت به شرکت هواپیمایی آسمان اختصاص پیدا کرد و برای اینکه این تبصره به دیگر شرکت‌ها نیز ارائه شود، باید منابع مالی جدیدتری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه 8 شرکت هواپیمایی از محل پروازهای تکلیفی از دولت طلبکارند، عنوان کرد: در طول ماه‌های گذشته بحث‌های زیادی درباره چگونگی تهاتر این بدهی‌ها وجود داشت که خوشبختانه در گام نخست برای شرکت آسمان اجرا شد و می‌توانیم امیدوار باشیم که برای دیگر ایرلاین‌ها نیز برنامه‌های اینچنینی تدارک دیده شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی در طول سال‌های گذشته به دلیل فشارهای مالی که تحمل کردند، توان بازپرداخت بدهی‌های معوق خود را از دست دادند. در شرایطی که اگر امکان وصول طلب‌های آنها وجود داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که این مبالغ در مدتی کوتاه تسویه شود.


صعود 140 پله‌ای تهران

در جدول بانک جهانی

معاون شهردار تهران با اشاره به کاهش 90روزی فرآیند صدور پروانه ساختمانی در دهه اخیر گفت: شهر تهران برابر اعلام بانک جهانی با صعود 140پله‌یی در رتبه 27جدول بانک جهانی قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، پژمان پشمچی‌زاده درخصوص روند صدور پروانه ساختمانی گفت: با بررسی آمار و اطلاعات سامانه شهرسازی مشخص شده که شهرداری تهران در یک دهه فعالیت خود زمان صدور پروانه ساختمانی را از 147روز به 57روز کاهش داده به‌گونه‌یی که برابر اعلام بانک جهانی با صعود 140پله‌یی در رتبه 27جدول بانک جهانی قرار گرفته است. معاون شهردار تهران، درخصوص دستیابی به این رتبه گفت: در حقیقت تسریع در زمان صدور پروانه ساختمانی حاصل اقدامات شهرداری و ایجاد امکانات و ظرفیت‌هایی همچون راه‌اندازی سامانه شهرسازی، هوشمند‌سازی، به حداقل رساندن نقش کاربران، دسته‌بندی و ثبت سیستماتیک اطلاعات املاک، ورود اطلاعات طرح تفصیلی در سامانه شهرسازی، ایجاد سامانه اطلاعات مکانی، چابک‌سازی و اصلاح ساختارهای اداری در قالب راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک و اجرای سیاست‌های ناحیه محوری با رویکرد دسترس‌پذیر بودن خدمات برای شهروندان بوده است.


فعالیت آژانس‌های اینترنتی بدون مجوز تخلف است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با تاکید بر اینکه مدیریت حمل و نقل عمومی بار و مسافر در حیطه شهرها برعهده شهرداری‌ها قرار داده شده است، گفت: هر فردی که بخواهد به هر شیوه‌یی خدمات حمل و نقلی ارائه کند، باید با مراجعه به شهرداری مجوز بگیرد لذا اگر خدمتی بدون اخذ مجوز لازم از سوی شهرداری ارائه شود در کلیت آن مشکل وجود دارد و شامل تخلف می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسعود طبیبی در تشریح نظر اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره آژانس‌های اینترنتی، گفت: در مجموع استفاده از این اپلیکیشین‌ها بسیار خوب است و با توجه به اینکه جامعه از فناوری‌های نوین استفاده می‌کند لذا فارغ از مباحث امنیتی که دغدغه اتحادیه نیز هست، استفاده از این اپلیکیشین‌ها می‌تواند خدمت مناسبی باشد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه این برنامه‌های تحت وب می‌تواند یک استفاده مناسب از تکنولوژی محسوب شود و برای ارائه خدمات نسبتا خوب مورد استفاده قرار گیرد. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تاکید کرد: ما با ماهیت کل این جریان مشکلی نداریم. حتی از گروه‌های اسنپ و تاپسی که به شکل حرفه‌یی‌تر در این عرصه و در سطح شهر تهران کار می‌کنند درخواست می‌کنیم برای رایزنی و حل مخاطرات احتمالی موجود به اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور مراجعه کنند. قطعا با رایزنی می‌توان راهکارهای مناسبی برای مخاطراتی که در مباحث امنیتی و شائبه‌های امنیتی وجود دارد، پیدا کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر