اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۴۵

بهبود کیفیت ساخت‌وسازها با شیب ملایم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کیفیت ساخت‌وسازها با شیب ملایم در حال بهبود است اما از ایده‌آل‌ها فاصله دارد، گفت: ‌در همه جای دنیا یک سیستم یکپارچه ساخت‌وساز را داریم اما ۹۰۰شرکت مهندسی مشاور ۲۰سال پیش دیواری به دور خود کشیدند.

به گزارش تسنیم، حامد مظاهریان با اشاره به اصلاح قانون نظام مهندسی اظهار کرد: 20 سال سیستمی را در مورد ساخت‌وساز بخش خصوصی دنبال کرده‌ایم که اشکالات آن الان مشخص شده است. باید رضایت مردم نسبت به این سیستم را بسنجیم و اینکه چقدر توانسته به افزایش کیفیت ساخت‌وساز منجر شود و اینکه چه میزان مهندسان از ترتیبات قانونی رضایت دارند. وی بیان کرد: در کنار این، یک نظام فنی اجرایی داریم که از طریق سازمان برنامه بودجه‌های عمرانی بین این سیستم تقسیم می‌شد. زمانی که قانون نظام مهندسی نوشته شد، نظام فنی اجرایی به‌دلیل اینکه پولدارترین کارفرما دولت بود دور خودش یک دیوار کشید و اعلام کردند ما را وارد این قضیه نکنید همان سیستم قبلی را ادامه می‌دهیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در همه جای دنیا یک سیستم یکپارچه ساخت‌وساز داریم و خبری از دو سیستم (یکی برای دولت و یکی برای بخش خصوصی) نیست، افزود: هر کارفرما چه دولتی و چه بخش خصوصی باید از این یکپارچگی استفاده کند.


دسترسی به بازار تجهیزات با خرید هواپیما

قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری از تهیه سند چشم‌اندازی با رویکرد توسعه‌یی برای صنعت هوانوردی خبر داده است و با اشاره به خریدهای ایران از ایرباس و بویینگ، گفت: موافقتنامه خرید هواپیماها تنها یک گشایش اقتصادی نیست، بلکه گشایش دسترسی ما به بازار برای تهیه تجهیزات ضروری‌مان است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، آرش خدایی قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشوری، گفته است: از آنجا ‌که چالش آتی صنعت هوانوردی را توسعه می‌دانیم، سند چشم‌اندازی تهیه‌ کرده‌ایم که رویکرد آن بیشتر توسعه‌یی است. وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی تابعی از شرایط اقتصادی کشور است، افزود: موافقتنامه خرید هواپیماها تنها یک گشایش اقتصادی نیست، بلکه گشایش دسترسی ما به بازار برای تهیه تجهیزات ضروری‌مان است. خدایی با اشاره به خرید فلایت چک و عملیات موفق آن در فرودگاه‌های کشور، تصریح کرد: از بیرون که نگاه می‌کنم، به نظرم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در مسیر گام‌های کلیدی برداشته ‌شده در صنعت هوانوردی حرکت می‌کند. وی همچنین خبر داد که با همکاری وزارت خارجه اقداماتی را شروع کرده‌ایم که در جلسه مجمع عمومی، عضو شورای عالی ایکائو شویم تا بتوانیم اثربخشی بیشتری داشته باشیم و گفته است: ایکائو محل خوبی برای ارتباطات، راهکارهای جهانی و یادگیری راه‌های آزموده شده توسط دیگران و در لایه‌هایی، سنگ محک است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر