اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۰۴

درخواست برخورد

با فروشندگان طرح ترافیک

مدیرکل واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران از لزوم جمع‌آوری و ساماندهی فروشندگان دستی مجوز ورود به طرح ترافیک از سوی پلیس خبر داد. به گزارش ایسنا، مصطفی قنبرنژاد درخصوص فروشندگان آرم‌های طرح ترافیک روزانه گفت: افرادی که در مبادی ورودی طرح ترافیک، آرم می‌فروشند، هیچ وابستگی به شهرداری تهران ندارند و باید پلیس راهور یا نیروی انتظامی با آنها برخورد کند. وی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند، می‌توانند به شماره #137* پیامک زده و مجوز روزانه ورود به طرح ترافیک دریافت کنند و دیگر نیازی به خرید از این افراد نیست، گفت: متاسفانه با اینکه تعرفه خرید آرم‌های روزانه بنا به ساعت ورود به طرح مشخص است اما این افراد تعرفه‌های متعددی را از مردم دریافت کرده و بر همین اساس شاهد دریافت شکایات مردمی در این زمینه هستیم. مدیر واحد صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه گزارش تخلفات این افراد به پلیس راهور ارسال شده است و امیدواریم این افراد توسط پلیس ساماندهی یا جمع‌آوری شوند، گفت: مردم نیز نباید از این افراد در صورتی که می‌توانند به راحتی با وارد کردن یک کد، آرم ورود به محدوده طرح ترافیک را خریداری کنند، اعتماد کرده و از آنها طرح ترافیک بخرند.


کیفیت هوای تهران

به وضعیت قرمز رسید

معاون نظارت و پایش محیط‌زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با شاخص 152، روز جمعه در شرایط ناسالم برای همه افراد به وضعیت قرمز رسید. به گزارش ایسنا، محمد رستگاری افزود: کیفیت هوای شهر تهران با افزایش 28 عددی میزان غلظت میانگین آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، فراتر از حد سلامت است و روی عدد 152 و در شرایط ناسالم برای عموم قرار گرفت. وی گفت: در 24 ساعت منتهی به روز جمعه میزان غلظت آلاینده منوکسید کربن نیز از 44 به 48 و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون از 71 به 86 افزایش داشتند. رستگاری افزود: ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه 18) و شهرداری منطقه 4 با شاخص‌های 175 و 174، همچنین شادآباد (منطقه 18) و فرمانداری شهرری (منطقه 20) هر دو با شاخص 173 آلوده‌ترین نقاط جوی شهر تهران در مدت یادشده بودند. وی با اشاره به مناطق کم آلوده گفت: ایستگاه‌های اقدسیه، پارک رز و پارک شکوفه در مناطق 1، 22 و 14 با شاخص‌های عددی 129، 130 و 133 (در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس) کمترین حجم آلاینده‌های هوا را در این مدت داشتند. رستگاری به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد، از فعالیت‌های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.


امضای موافقتنامه همکاری دریایی مشترک با قزاقستان

موافقتنامه تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و راه‌آهن دولتی قزاقستان امضا شد. به گزارش تسنیم، هدف از این موافقتنامه که به امضای مدیرعامل کشتیرانی و مدیرعامل راه‌آهن قزاقستان رسیده تسهیل حمل‌ونقل دریایی در حوزه دریای خزر، همکاری‌های مشترک در امور ترمینال‌داری، حمل‌ونقل ترکیبی میان بنادر جنوب ایران و کشورهای CIS و همچنین ساخت ترمینال بندری و سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات در ایران و قزاقستان است. در حاشیه امضای این موافقتنامه مذاکراتی میان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رییس حمل‌ونقل دولتی قزاقستان انجام شد.


تکاپوی ایرلاین‌ها

برای افزایش سرمایه

مدیرعامل سازمان هواپیمایی معتقد است باتوجه به اقدامات مثبتی که ایرلاین‌های ایرانی برای افزایش سرمایه‌های خود انجام داده‌اند، طرح کفایت سرمایه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی گام‌های موفقیت‌آمیز جدی پشت‌سر گذاشته است. معاون وزیر راه‌وشهرسازی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کفایت سرمایه ایرلاین‌ها توضیح داد: خوشبختانه پس از اجرای این دستورالعمل تقریبا تمام ایرلاین‌های ایرانی کار خود را برای رسیدن به عدد مدنظر سازمان هواپیمایی آغاز کردند و تاکنون گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است. به گفته وی، در حال حاضر تعدادی از ایرلاین‌ها به کفایت سرمایه مدنظر این سازمان رسیده‌اند و شرکت‌های باقی‌مانده نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی به این منظور به کار بسته‌اند. مدیرعامل سازمان هواپیمایی درباره رویکرد این سازمان در برخورد با ایرلاین‌های باقی‌مانده نیز گفت: باتوجه به نگاه مثبتی که این شرکت‌ها به پیگیری بحث کفایت سرمایه داشته‌اند سازمان هواپیمایی نیز ضمن نظارت بر فرآیند اجرای کار، حمایت لازم را از آنها صورت خواهد داد تا شرایط مدنظر اجرایی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر