اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۰۳

پرواز تهران-مشهد

ارزان‌تر از همیشه

با گذشت بیش از یک سال از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در صنعت داخلی ایران به نظر می‌رسد ایرلاین‌های ایرانی توانسته‌اند خود را به خوبی با فضای رقابتی موجود وفق دهند و نتیجه این موضوع در ثبات نسبی به وجود آمده در بازار فروش بلیت مشهد نمایان شده است.

به گزارش ایسنا، در طول سال‌های گذشته نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر به افزایش قابل توجه تقاضا برای خرید بلیت هواپیما به سمت شهر مشهد منجر می‌شد که این امر ابتدا در طرح متنوع‌سازی نرخ بلیت و سپس در ماه‌های ابتدایی اجرای طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نتایج منفی از خود برجای گذاشت تا جایی که حتی در سال گذشته قیمت بلیت هواپیما از تهران به سمت مشهد به بیش از ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر رسید.

پیگیری‌های ایسنا از چند آژانس فروش بلیت نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از پروازهای چارتری به مقصد مشهد ظرفیت دارند و قیمت بلیت در آنها نیز از حدود ۱۰۰ هزار تومان آغاز شده و در اوج تقاضا به ۳۰۰ هزار تومان نیز نمی‌رسد.

سامانه‌های آنلاین فروش بلیت نیز شرایطی مشابه دارند. در شرایطی که نرخ بلیت پروازهای سیستمی که البته ظرفیت آنها به پایان رسیده نرخی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان را ثبت کرده‌اند، اما پروازهای چارتری قیمت‌هایی نسبتا پایین دارند و حتی رقم‌هایی در مرز ۱۰۰ هزار تومان نیز برای آنها تعیین شده است.


حضور واگن‌سازان معتبر اروپایی در ایران

مجری طرح تامین 2هزار دستگاه واگن مترو که به تصویب شورای اقتصاد رسیده است، گفت: 50 درصد این واگن‌ها به مترو تهران و بقیه به 8 کلان‌شهر کشور اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا، بهروز غفاری اعلام کرد: مناقصه تامین دو هزار دستگاه واگن مترو تا دو ماه آینده برگزار می‌شود.

غفاری افزود: از شرکت‌های معتبر سازنده واگن مترو در قاره اروپا مانند زیمنس آلمان، آلستوم فرانسه، کف اسپانیا و آنسالدو ایتالیا دعوت شده است در این مناقصه شرکت کنند. وی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد 55 درصد این واگن‌ها قرار است داخلی‌سازی شود و هدف اصلی این طرح انتقال دانش و فناوری ساخت واگن‌های مترو به کشور است. این مسوول تاکید کرد: قرار است این واگن‌ها به مترو 9 کلان‌شهر تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، قم، کرج، کرمانشاه و اهواز اختصاص یابد و طبق مصوبه شورای اقتصاد، مبلغ کل تولید و تامین آنها در داخل کشور دو میلیارد یورو برآورد شده است که با تضمین دولت از محل فاینانس خارجی تامین می‌شود.


ا‌فزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ تا پایان هفته

از ‌اواخر وقت روز چهارشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی به نیمه غربی کشور، بارش باران از نوار غربی آغاز می‌شود و با گسترش بارندگی، در روز پنج‌شنبه هفته جاری انتظار بارش باران در نیمه غربی کشور، مرکز، دامنه و ارتفاعات البرز و به صورت خفیف در شمال شرق کشور را شاهد خواهیم بود.

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، دمای هوا در نیمه شرقی و مرکز کشور همچنان افزایش می‌یابد، با توجه به افزایش دما کماکان خطر ریزش برف و ایجاد بهمن در برخی ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست. ‌روند افزایش دما تا روز چهارشنبه در نیمه غربی و مرکز و تا پنج‌شنبه هفته جاری در شرق کشور تداوم خواهد داشت. به سبب سکون نسبی هوا، برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

از ‌چهارشنبه‌شب‌ با نزدیک شدن سامانه بارشی به نیمه غربی کشور بارش باران از نوار غربی آغاز می‌شود و با گسترش بارندگی در روز پنج‌شنبه هفته جاری انتظار بارش باران در نیمه غربی، دامنه و ارتفاعات البرز و به صورت خفیف در شمال شرق کشور داریم که در مناطق سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود که این شرایط روز جمعه نیز ادامه دارد. ‌تا روز چهارشنبه جوی نسبتا پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است‌، بر این اساس به علت پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور افزایش آلاینده‌های جوی دور از انتظار نیست.

از روز چهارشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور به استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و سواحل غربی خزر بارش باران، گاهی با وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود، گستره بارش‌ها روز پنج‌شنبه در دامنه‌های البرز مرکزی و مرکز کشور است‌. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، خلیج فارس مواج است ضمن آنکه در سه روز آینده وزش باد جنوبی در استان‌های اردبیل و گیلان پیش‌بینی می‌شود که سبب افزایش دما و در پاره‌یی نقاط وزش باد شدید خواهد شد. آسمان تهران در روز سه‌شنبه صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز چهارشنبه هفته جاری نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دمای تهران در روز سه‌شنبه به ترتیب 12 درجه و 3 درجه پیش‌بینی می‌شود. آسمان ساری طی دو روز آینده صاف پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه آسمان رشت هم روز سه‌شنبه هفته جاری نیمه‌ابری همراه با مه صبحگاهی و روز چهارشنبه نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده خواهد بود. میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز سوم آذرماه امسال 22.9 درصد بارش سال گذشته ثبت شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر